beantwoord

blowen in de trein en ook nog boos worden

Vannacht pakte ik vanuit Nijmegen de trein terug na Arnhem. Tussen alle feestvierders zat ik gezellig in de tweede klas. Nou stak een jongen naast mij een joint op. Ik was alleen en twijfelde daarom om er wat van te zeggen. Toen ik me er na 10 seconden mateloos aan irriteerde, heb ik vriendelijk gevraagd of hij zijn blowpartij op zijn eindbestemming kon voortzetten. Ik kreeg hierop het antwoord nee, dat ik maar weg moest lopen als ik me aan hem irriteerde, dat ik een pretverpester zou zijn en geen respect voor hem heb. Toen begonnen zijn vrienden me ook nog eens uit te joelen. Ik wilde een conducteur aanspreken maar die was nergens te bekennen. Toen twee andere mensen me aankeken en opstonden, ben ik weggegaan omdat niemand anders wat zei en ik alleen was. Wat moet ik op zo’n moment doen? Ik voelde me niet veilig in deze situatie en Ik vind het belachelijk dat mensen op zo’n asociale manier je treinrit kunnen verpesten.
icon

Beste antwoord door Sander-VH 20 juli 2019, 10:12

Jeetje mensen die de huisregels van NS overtreden en dan ook nog zo op je reageren is niet fijn! Goed dat je de conducteur wou zoeken, vervelend dat je deze niet kon vinden.

Helaas gebeurd het vaak dat de conducteur ergens in de eerste klas zit of in zijn of haar conducteurs hokje, dus dan is de HC vinden niet eenvoudig. Wat je in zo'n geval denk ik het beste kan doen als je de HC niet kan vinden, is contact opnemen met de klantenservice van NS via telefoon of Twitter, omdat ze daar simpel gezegd het snelst reageren.

Ns is bezig met een proef om dit soort dingen te kunnen melden via Whatsapp. Dit is alleen op het sprintertraject tussen Tilburg en Weert en tussen Arnhem en Dordrecht. Of dat ook het geval is met alle sprinters tussen Arnhem en Nijmegen durf ik je niet te zeggen.

Mijn advies is om dit alsnog te melden bij NS, en zoveel mogelijk details mee te geven. Als ze dit niet weten, dan doen ze er gegarandeerd niks mee. Maar wat mij nog het meeste verbaasd is dat de HC niet zichtbaar was voor jou in de trein, terwijl het een ontzettend drukbezocht evenement is en de NS dan juist voor extra personeel zorgt om mensen te kunnen begeleiden tijdens de reis. Minpuntje, maar toch.

Ik hoop voor je dat je treinreis niet nogmaals op deze manier verpest wordt.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Jeetje mensen die de huisregels van NS overtreden en dan ook nog zo op je reageren is niet fijn! Goed dat je de conducteur wou zoeken, vervelend dat je deze niet kon vinden.

Helaas gebeurd het vaak dat de conducteur ergens in de eerste klas zit of in zijn of haar conducteurs hokje, dus dan is de HC vinden niet eenvoudig. Wat je in zo'n geval denk ik het beste kan doen als je de HC niet kan vinden, is contact opnemen met de klantenservice van NS via telefoon of Twitter, omdat ze daar simpel gezegd het snelst reageren.

Ns is bezig met een proef om dit soort dingen te kunnen melden via Whatsapp. Dit is alleen op het sprintertraject tussen Tilburg en Weert en tussen Arnhem en Dordrecht. Of dat ook het geval is met alle sprinters tussen Arnhem en Nijmegen durf ik je niet te zeggen.

Mijn advies is om dit alsnog te melden bij NS, en zoveel mogelijk details mee te geven. Als ze dit niet weten, dan doen ze er gegarandeerd niks mee. Maar wat mij nog het meeste verbaasd is dat de HC niet zichtbaar was voor jou in de trein, terwijl het een ontzettend drukbezocht evenement is en de NS dan juist voor extra personeel zorgt om mensen te kunnen begeleiden tijdens de reis. Minpuntje, maar toch.

Ik hoop voor je dat je treinreis niet nogmaals op deze manier verpest wordt.
Reputatie 7
Badge +3
De vierdaagse feesten zijn een gratis evenement en dan krijg je (om het netjes te zeggen) een bepaald soort publiek. Hetzelfde probleem heb je ook altijd bij de gratis bevrijdingsfestivals. Zodra er (flink) entree betaald moet worden heb je veel minder problemen.
Reputatie 4
De vierdaagse feesten zijn een gratis evenementen en dan krijg je (om het netjes te zeggen) een bepaald soort publiek.
Maar het is wel jammer dat je dit soort mensen in de trein krijgt, en vooral dat de HC niet zichtbaar is geweest voor een reiziger. Dat vind ik een minder goede zaak van NS
Reputatie 7
Badge
Mijn advies is om dit alsnog te melden bij NS, en zoveel mogelijk details mee te geven. Als ze dit niet weten, dan doen ze er gegarandeerd niks mee. Maar wat mij nog het meeste verbaasd is dat de HC niet zichtbaar was voor jou in de trein,

Goed bedoeld dit advies @Sander-VH maar @LauraM207 kan zich de moeite van uitgebreid melden besparen. NS gaat hier een dag later echt niets meer mee doen, al is het maar omdat roken in de trein relatief gezien een zeer ligt "vergrijp" is.

Dat een conducteur niet zichtbaar is verbaasd mij niets, gedurende 2 dagen telkens 3 uren in de trein gezeten afgelopen week, geen conducteur gezien !
Reputatie 4
Daar heb je een punt inderdaad, maar wie weet is het beleid op magische wijze veranderd en wordt er wel wat mee gedaan 😂
Hallo LauraM207, welkom op de NS Community.

Het spijt me dat je reis zo is verpest door je medereizigers. Er is inderdaad een proef met het melden onveilige situaties in de trein. Als de conducteur niet in de buurt is, dan is het verder het snelst om overlast via een tweet aan ons te melden.
Reputatie 7
Badge +3
Toevallig dit figuur? Lijkt me - net als de "treinpisser" - toch wel te achterhalen ...
https://www.dumpert.nl/mediabase/7722225/38a7b955/lekker_blowen_in_de_trein.html
Reputatie 1
Ik zou een rustig plekje opzoeken in de trein (ver van de blower) en daar 112 bellen (vragen naar de spoorwegpolitie). Aan dit soort schoften gaat een conducteur in z'n eentje ook z'n handen niet branden.
Ik zou een rustig plekje opzoeken in de trein (ver van de blower) en daar 112 bellen (vragen naar de spoorwegpolitie). Aan dit soort schoften gaat een conducteur in z'n eentje ook z'n handen niet branden.

De spoorwegpolitie bestaat al sinds 2013 niet meer
Reputatie 1
@tridek_ok Klopt; de spoorwegpolitie is opgeheven als "afzonderlijke dienst" (https://nl.wikipedia.org/wiki/Dienst_Spoorwegpolitie). Maar als je "spoorwegpolitie" roept kom je heus wel terecht bij mensen die kunnen uitvissen waar jouw trein rijdt en op welk station politiemensen jouw trein kunnen opwachten.
Reputatie 7
Badge +3
Daarom kun je de vaste conducteurs ook beter opdoeken en vervangen door extra V&S ploegen. Dat is veel effectiever want aan een conducteur niet durft op te treden heeft niemand iets.

Reageer