beantwoord

Boete

  • 8 mei 2016
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Afgelopen woensdag heeft mijn vriendin een boete gekregen, omdat ze niet was ingecheckt. Dit is voor haar nieuw, omdat ze niet Nederlands is waardoor het " nieuw" voor haar is. Sinds vorig week werkt ze in Assen. Vandaar dat ze sinds maandag 25 april het traject Groningen - Assen moet reizen. Nu heeft ze online een abonnement aangemaakt voor traject hiervan alleen de kaart is afgelopen donderdag binnen gekomen. Hierdoor moet ze telkens haar anomie ovchipkaar opladen.

Om het kort te houden. Ze had die woensdag wel haar ov chipkaart opgelopen (daar had ze ook bewijs van), alleen ze was vergeten in te checken (haar eerste keer). Ook kwam de conducteur behoorlijk kortaf over (ivm taal bariere).

Kan ze bezwaar maken/geld terugvragen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 mei 2016, 07:32

De klantenservice wil uit coulance de eerste boete vaak wel kwijtschelden. Dit is geen recht; als de conducteur bijvoorbeeld heeft genoteerd dat iemand zich onbehoorlijk heeft gedragen en dat de boete niet moet worden kwijtgescholden, dan zal de klantenservice daarin meegaan.

U kunt het beste direct contact opnemen met de klantenservice met uw verzoek. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
De klantenservice wil uit coulance de eerste boete vaak wel kwijtschelden. Dit is geen recht; als de conducteur bijvoorbeeld heeft genoteerd dat iemand zich onbehoorlijk heeft gedragen en dat de boete niet moet worden kwijtgescholden, dan zal de klantenservice daarin meegaan.

U kunt het beste direct contact opnemen met de klantenservice met uw verzoek. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Hoi Wessel1990, welkom op het NS serviceforum.

Zoals Tochjo schrijft, kun je inderdaad het beste contact opnemen met de klantenservice om bezwaar te maken. We hebben een coulance regeling waarbij de wettelijke verhoging ervan afgehaald kan worden wanneer dit nog niet eerder is toegepast. Jouw vriendin zou dan alleen de ritprijs hoeven te betalen.
Iedereen super bedankt voor de snelle respons ik ga nu direct bellen!

Reageer