beantwoord

boete al betaald, toch weer brief ontvangen

• 22 december 2020
  • 7 reacties
  • 303 Bekeken

Goedemiddag 

ik heb mijn boete al betaald maar 

ik krijg weer een brief thuis dat ik te laat was met betalen maar me boete is al betaald en dat kon ik ook terug zien in mijn abn app dan hoef ik toch niet nog een keer me boete te betalen. 
groetjes Dunya Wenno 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 22 december 2020, 18:51

De boete was een fractie te laat betaald (enkele uren) waardoor er nog € 15,00 administratiekosten bij op kwam. Er was nog geen coulance toegepast dit kalenderjaar voor Dunyawenno dus ik heb de € 15,00 uit het systeem gehaald en de € 50,00 die ze reeds had betaald handmatig naar haar overgemaakt. Aan het einde van de streep heeft ze dus enkel de ritprijs hoeven voldoen.

Voor de meelezers: De eenmalige coulance per kalenderjaar is geen recht of gegeven. Indien er bijvoorbeeld door de Hoofdconducteur (afgekort: HC) is aangegeven dat de reiziger zich niet correct heeft gedragen bij het uitschrijven van de boete wordt er geen coulance gegeven. Ook kunnen wij (Klantenservice) ervoor kiezen om dit niet te doen als de reiziger zich buitensporig gedraagt. Mocht de boete reeds uit handen van NS zijn en bij het incassobureau of het Openbaar Ministerie liggen kan er ook geen coulance meer worden gegeven. En ik vergeet vast nog wel wat, maar ik neem aan dat dit voorbeelden genoeg zijn.

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag Dunyawenno. Welkom bij de NS Community.

Hoe lang heeft er tussen het betalen van de boete en het ontvangen van de brief gezeten? Het is goed mogelijk dat de brief al onderweg was op het moment dat je de betaling voltooide.

Owh dat weet ik niet meer maar ik heb wel de eerste bedrag van me boete betaald maar nu heb ik dus weer een brief maar dan hoef ik toch niet nog een keer te betalen 

Dat durf ik zo niet te zeggen. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je N(aam)A(dres)W(oonplaats)-gegevens, geboortedatum en het boetekenmerknummer (begint met 'L’ gevolgd door 6 cijfers)? Dan bekijk ik het voor je.

De boete was een fractie te laat betaald (enkele uren) waardoor er nog € 15,00 administratiekosten bij op kwam. Er was nog geen coulance toegepast dit kalenderjaar voor Dunyawenno dus ik heb de € 15,00 uit het systeem gehaald en de € 50,00 die ze reeds had betaald handmatig naar haar overgemaakt. Aan het einde van de streep heeft ze dus enkel de ritprijs hoeven voldoen.

Voor de meelezers: De eenmalige coulance per kalenderjaar is geen recht of gegeven. Indien er bijvoorbeeld door de Hoofdconducteur (afgekort: HC) is aangegeven dat de reiziger zich niet correct heeft gedragen bij het uitschrijven van de boete wordt er geen coulance gegeven. Ook kunnen wij (Klantenservice) ervoor kiezen om dit niet te doen als de reiziger zich buitensporig gedraagt. Mocht de boete reeds uit handen van NS zijn en bij het incassobureau of het Openbaar Ministerie liggen kan er ook geen coulance meer worden gegeven. En ik vergeet vast nog wel wat, maar ik neem aan dat dit voorbeelden genoeg zijn.

Mooi kerstgeschenk.

Mooi gebaar @Sascha NS.

Zelf schrijf ik altijd iets op over de situatie tijdens het uitschrijven. In 75% van de gevallen werkt een reiziger mee en vermeld ik dat ook, gok als een van de weimigen, juist om klantenservice te helpen. Is men niet meewerkend, lastig of noem maar op, wordt dat ook door mij aangegeven. 

Mooi gebaar @Sascha NS.

Zelf schrijf ik altijd iets op over de situatie tijdens het uitschrijven. In 75% van de gevallen werkt een reiziger mee en vermeld ik dat ook, gok als een van de weimigen, juist om klantenservice te helpen. Is men niet meewerkend, lastig of noem maar op, wordt dat ook door mij aangegeven. 

Veel spannender dan "geen coulance” wordt het niet vaak, haha. Mooi dat jij dit wel doet!

Reageer