Goedemiddag
ik heb mijn boete al betaald maar
ik krijg weer een brief thuis dat ik te laat was met betalen maar me boete is al betaald en dat kon ik ook terug zien in mijn abn app dan hoef ik toch niet nog een keer me boete te betalen.
groetjes Dunya Wenno
Beste antwoord door Sascha NS
De boete was een fractie te laat betaald (enkele uren) waardoor er nog € 15,00 administratiekosten bij op kwam. Er was nog geen coulance toegepast dit kalenderjaar voor Dunyawenno dus ik heb de € 15,00 uit het systeem gehaald en de € 50,00 die ze reeds had betaald handmatig naar haar overgemaakt. Aan het einde van de streep heeft ze dus enkel de ritprijs hoeven voldoen.
Voor de meelezers: De eenmalige coulance per kalenderjaar is geen recht of gegeven. Indien er bijvoorbeeld door de Hoofdconducteur (afgekort: HC) is aangegeven dat de reiziger zich niet correct heeft gedragen bij het uitschrijven van de boete wordt er geen coulance gegeven. Ook kunnen wij (Klantenservice) ervoor kiezen om dit niet te doen als de reiziger zich buitensporig gedraagt. Mocht de boete reeds uit handen van NS zijn en bij het incassobureau of het Openbaar Ministerie liggen kan er ook geen coulance meer worden gegeven. En ik vergeet vast nog wel wat, maar ik neem aan dat dit voorbeelden genoeg zijn.