beantwoord

Boete betaald en toch doorgezonden naar de deurwaarder

• 3 oktober 2014
  • 1 reactie
  • 422 Bekeken

Ik heb een (voor mij) nieuwe situatie. Ergens in augustus heb ik een boete ontvangen, omdat ik vergeten was in te checken (mijn eigen schuld, dus daar hoor je mij niet over). Deze boete heb ik betaald en vervolgens ontvang ik een incasso, omdat NS mij op de dag dat ik betaald heb een herinnering verstuurd heeft.

Nu weet ik dat NS administratiekosten in rekening brengt voor het versturen van een herinnering, maar als ik op 1 september de boete betaal en ook op die dag de herinnering verstuurd wordt kan ik toch niet aangeschreven worden voor die verhoging. Ik heb na de betaling ook niets meer van de NS vernomen, geen bericht dat er nog een bedrag openstaand of überhaupt dat de betaling binnen is. Bij navraag bij het incassobureau werd telefonisch bevestigd dat ik de boete betaald heb, maar dat ik de incasso alsnog gewoon moet betalen. NS heeft daar de opdracht tot gegeven.

Is het niet wat raar om iemand een incasso te sturen, wanneer het bedrag voldaan is? Wie weet raad. Heeft het zin om hiertegen bezwaar in te dienen en hoe werkt dat?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 3 oktober 2014, 16:35

Beste Jan. Op het moment dat je een acceptgiro binnen krijgt heb je een uiterste betaaldatum. Als jij te laat betaald ontvang je eerst een verhoging van €10,- boven op de ritprijs en de wettelijke verhoging van €35,-. Op het moment dat ook die €10,- niet wordt voldaan sturen wij de boete door naar het incasso bureau. Mocht je de exacte data willen weten waarop wij de acceptgiro's hebben verzonden dan mag je mij een privéberichtje sturen. Mijn advies is wel om de boete te betalen om verdere problemen te voorkomen. Mocht je een bezwaar willen indienen dan kan dat bij:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht
Bekijk origineel

1 reactie

Beste Jan. Op het moment dat je een acceptgiro binnen krijgt heb je een uiterste betaaldatum. Als jij te laat betaald ontvang je eerst een verhoging van €10,- boven op de ritprijs en de wettelijke verhoging van €35,-. Op het moment dat ook die €10,- niet wordt voldaan sturen wij de boete door naar het incasso bureau. Mocht je de exacte data willen weten waarop wij de acceptgiro's hebben verzonden dan mag je mij een privéberichtje sturen. Mijn advies is wel om de boete te betalen om verdere problemen te voorkomen. Mocht je een bezwaar willen indienen dan kan dat bij:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

Reageer