boete coulance

• 21 mei 2016
  • 4 reacties
  • 392 Bekeken

Ik reis al jaren met de NS. Ik heb ook nog nooit een boete gehad.Vorige week heb ik mijn eerste boete gehad van de NS, omdat ik met een meereiskaart heb gereisd. Met de persoon met wie ik mee ben gereisd moest er eerder uit, daarom een boete
Ik ben ook een abonnementhouder van een weekend vrij abonnement met 40% korting tijdens de daluren. Helaas ben ik mijn ov met abonnement kwijtgeraakt.

Het traject Amsterdam - Groningen ben ik normaal gesproken 14,5 euro kwijt. ik heb met een meereiskaart gereisd (t.w.v. 8,95 euro). OP dit traject heb ik een boete gehad van 50 euro + 14 euro ritprijs (vol tarief). Bovendien had ik niks aan mijn meereiskaart t.w.v. 8,95. In Groningen heb heb ik mijn weekend vrij abonnement op een andere ov gezet. De conducteur vond deze ov te versleten, dus moest ik vanaf Zwolle naar Amsterdam op eigen kosten vervoer regelen( op vrijdagavond).

Via deze weg wil ik vragen of ik in aanmerking kom voor coulance.

4 reacties

Reputatie 4
Je kunt het proberen door de klantenservice te bellen maar de indruk is natuurlijk wel dat je bewust zonder geldig kaartje bent gaan reizen. Aangezien de coulance regeling alleen bedoeld is voor mensen die zich per ongeluk een keer vergissen zul je met goed een verhaal moeten komen.
Reputatie 7
Badge +4
Uw boete was terecht maar het is aan de andere kant zo dat er bij een eerste boete nog wel eens coulance wordt toegepast. U heeft er geen recht op.
Op uw boete staat een boetekenmerk, bestaande uit een letter en 6 cijfers. Dat heeft u nodig bij uw bezwaar. U kunt de klantenservice bellen en hopen dat ze het zo laten. 030 7515155.

Als het uw eerste boete is en de conducteur heeft niet lelijk over u geschreven, dan wil het nog wel eens lukken.

U zat natuurlijk volledig fout door alleen met een meereiskaartje te reizen, u fraudeerde maar NS is vaak de rotste niet. Als u de zaken niet op orde heeft en daarmee NS benadeelt, is een boete natuurlijk niet zo vreemd.

Omdat het al een paar dagen geleden is, kan de boete al verwerkt zijn. Dan krijgt u een acceptgiro en die moet u dan eerst betalen. Doe dat meteen, dan volgen geen verhogingen. Als het kwijtschelden lukt, krijgt u de boete terug, meestal na een paar weken.
Is het ├╝berhaupt niet behoorlijk schandalig om een boete van 50 euro te plaatsen? Ik bedoel hoe vaak NS niet aan zijn afspraken na kan komen is niet meer op 30 handen te tellen. Dat je een keertje met meereiskaartje iets langer doorreist dan je voorganger, who cares. Door een schandalige ritprijs van +-15 euro enkeltje van Groningen naar Zwolle halen jullie zo je winst en voordeel uit. En hoe vaak heb ik toch zitten te wachten om een keertje op tijd aan te komen op mijn eindstation of niet te hoeven staan. Laten we niet over wifi signaal hebben, want het lijkt wel alsof jullie de perifere van je bewustzijn hebben laten lopen. Ik zou zeggen: kijk eens een keer in de spiegel NS, want jullie kunnen er ook een potje van. Verbeter eens een keer wifi signaal, minder vertragingen etcetc met al die boetes die jullie naar binnen innen.
Badge +3
Two wrongs don't make a right. (Engels spreekwoord)

Reageer