beantwoord

Boete had niet ingecheckt met Studenten OV

• 30 september 2018
  • 39 reacties
  • 7363 Bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Badge +3
Als er inderdaad geen sancties kunnen worden opgelegd...
Maar dat gebeurt dus wél, en als dat onterecht is (ook als je erover in discussie gaat bij controle op een toon die een HC niet bevalt!) dan moet dat gewoon achteraf bepaald en eventueel kwijtgescholden worden, want niet jij maar de HC zat fout.

Daarvoor hoef je niet met termen als coulance aan te komen natuurlijk. Als je je ov-kaart vergeten hebt dan is een UvB natuurlijk wel logisch. Dat staat overal in de voorwaarden voor 'ov-chipkaart of abonnement vergeten (doen ze 3 keer per jaar, bij student 1 keer).

Als de HC je wil beboeten voor agressie dan krijg je een ander bonnetje (CJIB).
Reputatie 7
Een HC (en wij ook) kan niet beboeten voor schelden of agressie. Hiervoor wordt je aangehouden en je mag jezelf dan voor de rechter verantwoorden..

Overige boetes zijn inderdaad er prijzig.
De reiziger belt dan naar de Klanten"service" met dat verhaal. En vervolgens wordt er 'coulance' geweigerd, omdat de reiziger strontvervelend is geweest.
Ja, en dan ? De reiziger heeft reeds betaald en kan dus geen Uitstel van Betaling krijgen.

Dan zal je er dus mee naar de rechter moeten. Door laten zetten naar de CVOM door de vervoerder, strafbeschikking/ontbieding verhoor in de bus krijgen en in verzet.
Badge +3
Het blijft overigens opvallend stil van de kant van de moderators. Die zouden best wel eens contact kunnen opnemen met @naomibloemhof om de boete stante pede te laten annuleren, namens NS excuses aan te bieden voor het volkomen onterecht uitschrijven van de boete en de casus in de organisatie verder door te zetten zodat de betreffende Hc er indringend op wordt gewezen om reizigers met afgekocht reisrecht nooit maar dan ook nooit meer te beboeten vanwege niet-inchecken.
iMark, Denice heeft Naomi verzocht om via onze klantenservice de boete kwijt te laten schelden. Omdat ze niet meer gereageerd heeft, neem ik aan dat het op deze manier rechtgezet is.
Badge +3
Het gaat niet alleen om het kwijtschelden van de boete. Het gaat ook om herinstructie van het treinpersoneel. Het moet voor iedereen duidelijk zijn dat reizigers met afgekocht reisrecht geen boete mogen krijgen voor niet-inchecken.
Klopt. Mijn collega kan hier ook een klacht voor indienen.
Helaas kom ik reizigers tegen, die mij soms zeer onheus bejegenen, maar ik moet zeggen dat ik in deze casus, dus niet ingecheckt bij afgekocht reisrecht nog geen enkele keer een UVB geschreven door onheus bejegend te zijn. Ik heb wel met betweters te maken gehad, vonden het niet tof de melding te krijgen als service dat men geen geldige checkin hadden. Ik kom er meestal netjes mee uit. Als een HC de regels niet kent, blijf ik erbij om te adviseren om mee te werken en achteraf het recht te zetten. Daarbij ook een klacht tegen de betreffende HC in te dienen.
Reputatie 7
Badge
Het gaat niet alleen om het kwijtschelden van de boete. Het gaat ook om herinstructie van het treinpersoneel. Het moet voor iedereen duidelijk zijn dat reizigers met afgekocht reisrecht geen boete mogen krijgen voor niet-inchecken.

Sommige conducteurs kennen gewoon de regels niet, Lijkt mij dan niet echt de verantwoordelijkeheid van de moderators om conducteurs weer te her-instrueren he. 😑
Badge +3
@Trein-D
Het lijkt me niet handig om anderen woorden in de mond te leggen die ze niet gebezigd hebben. Ik heb nergens beweerd dat de moderators zelf de herinstructie aan de Hc's moeten geven. Wel dat de moderators dit gebrek aan kennis bij de Hc's moeten doorzetten in de organisatie zodat de Hc's opnieuw geïnstrueerd kunnen worden.
Reputatie 7
Badge
@Trein-D

Het lijkt me niet handig om anderen woorden in de mond te leggen die ze niet gebezigd hebben. Ik heb nergens beweerd dat de moderators zelf de herinstructie aan de Hc's moeten geven. Wel dat de moderators dit gebrek aan kennis bij de Hc's moeten doorzetten in de organisatie zodat de Hc's opnieuw geïnstrueerd kunnen worden.

Ja maar dat doen ze sowieso altijd wel. Of twijfel je daaraan ofzo?
Badge +3
@Trein-D
Ik raad je aan om het hele topic te lezen voordat je van alles suggereert. Van een "super user" verwacht ik reacties met meer inhoud.
Reputatie 7
Badge
Oke joh, wat jij wil. 😑
Op het moment dat jij middels het sluiten van een overeenkomst akkoord gaat met de voorwaarden, dien je naar mijn idee, ook aan de voorwaarden te voldoen om de prestatie te kunnen verkrijgen. Moet er misschien iets meer tijd voor nemen om te begrijpen hoe deze vork in de steel zit.

De vervoerder dient met de voorwaarden wel aan de wet te voldoen.
NS heeft, ondanks vele verzoeken daartoe vanuit WBP en nu AVG, nog nooit aangetoond welke verdeling bij afbetaalde reisrechten gemaakt zijn.
Daarbij heeft een rechter in 2013 een duidelijke uitspraak gedaan over afbetaalde reisrechten een boete.

Reageer