Boete in de trein + onterechte informatie van de conducteur! ik wil me geld terug..

• 17 januari 2016
  • 6 reacties
  • 244 Bekeken

Datum:13-01-2016
Betreft: Bezwaarschrift uitstel van betaling
Geachte heer, mevrouw,
Deel 1: Graag maak ik hierbij bezwaar tegen de boete (uitstel van betaling) die ik op 18 -12-2015 jl.heb ontvangen van een NS medewerk(st)er. Deze boete heb ik op 20-01-2016 betaald.
Deel 2: Ik had geld in mijn portemonnee, echter woon ik in een kleine stad waar je enkel pin automaten hebt en geen kaartjes kan kopen. Ik had ingecheckt en dacht ik voldoende saldo had. Toen de conducteur de boete uitschreef vertelde hij mij dat als ik de boete thuis zou ontvangen dat ik contact kon opnemen met de klantenservice om de korting van de reis kwijt te schelden omdat ik normaal 20% korting heb in de ochtend en in de middag 40 %. Inmiddels heb ik contact gehad met de klantenservice op 13-01-2016 en heb dit uitgelegd en een medewerker vertelde dat dit helemaal niet kan en verkeerd ben ingelicht. Dit vind ik niet netjes. Zelf heb ik zowiezo altijd een kortingskaart en zou ik de reis met voldoende saldo ook met korting reizen en niet voor vol tarief.
Deel 3: Omdat ik naar mijn mening onterecht een boete heb ontvangen zou ik graag zien dat de boete die ik inmiddels heb betaald wordt teruggeboekt naar mijn rekening. Kunt u het geld dat ik heb overgemaakt terugboeken naar mijn rekening

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt op elk station kaartjes kopen, er zijn automaten. Omdat het uw eerste boete is, kunt u denk ik het beste even contact opnemen met Klantenservice. Als de conducteur niet onvriendelijk over u geschreven heeft, wordt de eerste boete vaak teruggegeven. De Klantenservice is er altijd, ook nu. 030 7515155. U heeft een boetekenmerk nodig, dat staat op de acceptgiro. Het kan ook zijn dat een moderator hier het oppakt maar op zondag duurt dat wel eens wat langer.
Reputatie 4
Ik had ingecheckt en dacht ik voldoende saldo had.
Dat kan niet waar zijn want als U onvoldoende saldo heeft kunt U helemaal niet inchecken.
ik heb dat al een keer gehad in december maar ik vind stom ik heb niet altijd geld op mijn bank maar cash! en dat maakt me niet uit het gaat me er om dat ik foute info krijg want normaal reis ik ook met koring waarom krijg ik dan een boete tegen vol tarief? hij zegt dat ik daar contact over kan nemen en als ik bel zegt de klantenservice dat het biet bestaat!
Reputatie 4
want normaal reis ik ook met koring waarom krijg ik dan een boete tegen vol tarief?
U krijgt geen korting omdat uw kortingabonnement alleen geldig is als U bent incheckt (zie de voorwaarden die bij dit product horen) en U was voor zover ik uit het het verhaal begrijp niet ingeckeckt.
Reputatie 7
Badge +4
Mevrouw, u kunt zich niet beroepen op iets wat tegen u zou zijn gezegd. Bij een boete heeft u geen korting en wordt het normale of zo u wilt volle tarief gerekend. U had de zaken niet in orde en dan krijgt u een boete, het waarom doet er niet zoveel toe en verandert er ook niets aan. U bent zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs. Met een beetje geluk krijgt u uw eerste boete terug. Het kwijtschelden gebeurt overigens maar één keer.
Hoi treinreizigervrouwke, welkom op het NS serviceforum!

Balen dat je een boete hebt gekregen in de trein. Als je niet incheckt of een vervoerbewijs hebt, kan de conducteur je hiervoor een boete geven. Het is inderdaad niet mogelijk om bij de kaartautomaat met briefgeld te betalen maar betalen met muntgeld, pinpas of Creditcard kan wel. Het is handig om hier voor de volgende keer rekening mee te houden of Automatisch opladen aan te vragen zodat je nooit zonder te weinig saldo op je OV-chipkaart zit. Om te kijken of je coulance kan krijgen wat betreft de boete, heb ik meer gegevens nodig waaronder het kenmerknummer. Je kunt contact opnemen met NS via één van de volgende kanalen: Twitter (@NS_online), Facebook (Nederlandse Spoorwegen), telefonische klantenservice (030 751 51 55), Live chat of via het contactformulier (Mail).

Reageer