beantwoord

Boete kwijtschelden bij eerste keer rijden zonder ticket

• 20 maart 2019
  • 8 reacties
  • 304 Bekeken

Hallo ik ben doraja, ik ben 13 jaar
Vanochten heb ik vergeten om een kaartje te kopen en reed ik me met de trein. De condecteur had me gespot en had gezecht dat ik vanmiddag moest tergmugkomen naar zijn collega omdat ik haast hat ivm school. Ik krijg dan waarschijnlijk een boete. Zou deze kwijt kunnen gescholden worden?

Dit is de eerste keer dat ik een boete krijg
icon

Beste antwoord door Sivan NS 20 maart 2019, 11:28

Dag Doraja, en welkom op deze Community.

Het klinkt alsof er geen Uitstel van Betaling is geschreven, dus ik denk dat er sprake is van miscommunicatie. Zolang je geen boete hebt ontvangen, of straks een acceptgiro in huis krijgt, hoef je niets te doen. Je hoeft dus niet straks naar een conducteur te gaan. Zorg je voor je terugreis of volgende reis dat je een vervoerbewijs hebt? Zo te horen heb je dit keer flink mazzel gehad!
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Doraja, je bent 13 jaar en dus minderjarig. Ik vind het een beetje vreemd dat een conducteur aan je vraagt om terug te komen. Dit zou ik dus niet doen als ik jou was.

Ik denk dat het het beste is om even tegen je ouder(s) te vertellen wat er is gebeurd, en zij zullen je wel vertellen wat het beste is om te doen.

Succes!
Reputatie 7
Badge +3
Kwijtschelding is bedoeld voor mensen die een keertje vergeten in te checken. Bij reizen zonder kaartje wordt niet kwijtgescholden omdat niet te controleren is of het de eerste keer is.
Reputatie 5
Vreemd verhaal. Hoezo terugkomen bij een collega? Heeft die conducteur je persoonlijke gegevens genoteerd, Doraja? Volgens mij is het zo dat een boete uitgeschreven wordt en dat je het bedrag moet overmaken. En dat je zeker niet weer moet terugkomen.
Ik denk dat een moderator dit topic moet sluiten
Vreemd verhaal. Hoezo terugkomen bij een collega? Heeft die conducteur je persoonlijke gegevens genoteerd, Doraja? Volgens mij is het zo dat een boete uitgeschreven wordt en dat je het bedrag moet overmaken. En dat je zeker niet weer moet terugkomen.
Hij heeft mijn persoonsgegegevens niet

Het klinkt alsof er geen Uitstel van Betaling is geschreven, dus ik denk dat er sprake is van miscommunicatie. Zolang je geen boete hebt ontvangen, of straks een acceptgiro in huis krijgt, hoef je niets te doen. Je hoeft dus niet straks naar een conducteur te gaan. Zorg je voor je terugreis of volgende reis dat je een vervoerbewijs hebt? Zo te horen heb je dit keer flink mazzel gehad!
Reputatie 5
Dan heeft u weinig te vrezen lijkt me. In dit geval zou ik dit gewoon vergeten. Wel moet u dit als een waarschuwing opvatten om het niet nog een keer te doen.

Nu ik er aan denk ik heb heel erg mazzel gehad. Ik heb zo 53 euro bespaart.... Dankuwel voor get advies ik zorg er wel voor dat ik de terugreis een kaartje heb of dat ik gewoon ga lopen. Dankuwel voor het advies (:

Reageer