beantwoord

Boete misbruik naw

• 16 juni 2015
  • 3 reacties
  • 745 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Vandaag kreeg ik een boete voor zwartrijden in mijn brievenbus. Mijn adres stond keurig vermeld meer de persoon aanwie de brief gericht is, is mij geheel onbekend. Misbruik van mijn NAW dus. Dit heb ik direct telefonisch gemeld en vervolgens te horen gekregen dat ik de brief retou moet zenden. Op mijn verzoek om mijn adres uit het systeem te halen heb ik te horen gekregen dat dit niet kan en dat ik ook nog wel herinneringen zou krijgen. Mij werd verzocht een brief te sturen om het te proberen bij NS Boetebeleid.
Ik vind het best vervelend dat ik nu allerlei zaken moet gaan regelen terwijl een oliebol niet zijn/haar eigen adres geeft en de conducteur verzuimt het adres te verifiëren. Daarnaast voel ik er weinig voor om het te laten oplopen tot eendeurwaarder en mijn adres ongevraagd in het systeem te hebben.
Kan iemand me helpen om gedonder te voorkomen en mijn adres uit het systeem te halen??
icon

Beste antwoord door Brian NS 16 juni 2015, 18:52

Beste Jolex,

Welkom op het NS-serviceforum. Vervelend dat je een boete hebt ontvangen op jouw adres. Het is verstandig om op de brief 'retour afzender' te vermelden. De brief komt dan bij ons terug en wij gaan dan uitzoeken waar deze persoon wel woont.
Bekijk origineel

3 reacties

Als het niet aan u gericht is kunt u het gewoon negeren. NS is verplicht de ID kaart van de zwartrijder te noteren en moet dan zelf maar het adres controleren.

Hopelijk kan een moderator hier wel wat aan doen...
Beste Jolex,

Welkom op het NS-serviceforum. Vervelend dat je een boete hebt ontvangen op jouw adres. Het is verstandig om op de brief 'retour afzender' te vermelden. De brief komt dan bij ons terug en wij gaan dan uitzoeken waar deze persoon wel woont.
Hoop niet dat je je naam, en andere persoonsgegevens die ze nog niet hadden, gegeven hebt aan de klantenservice.

Reageer