beantwoord

Boete na instappen van het fluitsignaal

• 7 september 2018
  • 86 reacties
  • 4451 Bekeken

Toon eerste bericht

86 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, ik heb persoonlijk ook nooit 1e mijn trein gemist vanwege te vroeg vertrekken omdat ik dus ook zolang er niets tegenzit ruim op tijd op het perron ben. Maar wel een enkele keer bij een overstap waarbij mijn 1e trein vertraging had en de 2e trein net te vroeg wegging (tja, er waren ook minder instappers voor die IC want die moesten nog aan komen rennen uit de vertraagde sprinter).

En als het moet kan ik best hard rennen om een trein te halen. Afgelopen woensdag deze eigenlijk onmogelijke overstap nog gehaald, Sprinter vertrok gelukkig niet te vroeg 🤣

@Stoomman

Het is eerder niet ter zake doenend, jouw trein is blijkbaar altijd vroeg op het station (blijkbaar 1 van die kleine stationnetjes).
Nee, ik heb persoonlijk ook nooit 1e mijn trein gemist vanwege te vroeg vertrekken omdat ik dus ook zolang er niets tegenzit ruim op tijd op het perron ben. Maar wel een enkele keer bij een overstap waarbij mijn 1e trein vertraging had en de 2e trein net te vroeg wegging (tja, er waren ook minder instappers want die moesten nog aan komen rennen uit de vertraagde sprinter).

En als het moet kan ik best hard rennen om een trein te halen. Afgelopen woensdag deze eigenlijk onmogelijke overstap nog gehaald, Sprinter vertrok gelukkig niet te vroeg 🤣

Als je moet rennen ben je al fout blijkbaar 😀
Overigens heb ik ook vaak genoeg meegemaakt dat de NS de trein op het allerlaatste moment van een ander perron laat vertrekken.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is ook een leuke ja.
Onlangs zo'n geintje dat IC 2265 van 17.36 naar Amsterdam op Laan van NOI netjes zoals altijd op 6 binnenkwam (ik zat daarin en stapte daar uit) maar het scherm gaf aan dat de eerste trein daar de 2456 van 17.51 naar Lelystad zou zijn en die naar Amsterdam zou vanaf 5 gaan. Scherm op 5 gaf inderdaad die Amsterdam van 17.36 aan, maar die trein stond toch echt op 6 en vertrok al.
Stonden er wel mooi mensen te wachten op perron 5 op een IC Amsterdam die al weg was en waar intussen de IC naar Dordrecht binnen kwam, waren ze nog bijna verkeerd ingestapt.

Goed, heeft intussen niks meer te maken met te vroeg vertrekken, maar wel met verkeerde reisinfo.
Dat wel, maar het kan ook een oorzaak zijn dat mensen moeten rennen om nog in te stappen.
Maar het is een zijweg 😀
Overigens heb ik ook vaak genoeg meegemaakt dat de NS de trein op het allerlaatste moment van een ander perron laat vertrekken.
En dat terwijl daar een KPI voor is!! 😱
Reputatie 7
Grappig hè, ben altijd zo'n 5 minuten voor vertrek op het perron, nooit gehad dat ik de trein miste, doordat deze "te vroeg" vertrok. Let dasr dan ook niet meer op, want zit al lang en breed in de trein.
Ooh maar jij zal het ook wel een keer meemaken hoor.
Grappig...want een jaar terug zei ik precies hetzelfde als jij nu zegt. ''nooit zelf meegemaakt en wat ik niet zie dat is er nie'' 😌
Nu ben ik daar uiteraard wel op terug gekomen.
En geloof me Stoomman als jij zelf een keer geconfronteerd word met een trein die te vroeg vertrekt en jij die mist ondanks dat je toch dacht dat je op tijd was....dan baal je.
Dat doet de Treindienstleider en niet de NS :D

Maar wat zijn we off topic geraakt, het ging om een boete toch ?? 😂🤣
Reputatie 7
Ik moet wel eerlijk toegeven dat de trein die ik gisteren had genomen overal netjes heeft gewacht tot het tijd was (nou ja...paar seconden te vroeg wel). Maar goed dat zie ik dan maar even door de vingers. 😌
Hij kwam steeds overal te vroeg aan. Maar wel gewoon de minuten gewacht tot het tijd was.
Normaal let ik er niet eens op. Maar door dit topic ben ik er gisteren avond toch op gaan letten en viel mij dit op.
Maar wat zijn we off topic geraakt, het ging om een boete toch ?? 😂🤣

Dat ben ik met je eens, JBa. Verzoek is dan ook om deze discussie in een ander topic door te zetten of te staken aangezien het off topic is.

Reageer