Vorige week donderdag (21/11/19) ben ik met de trein, waar toeslag voor betaald moest worden naar Rotterdam gegaan. Ik was redelijk laat dus stapte meteen in de trein en wilde de toeslag via internet kopen. Helaas lag de site van NS er donderdag uit, waardoor ik geen kaartje voor toeslag kon kopen. De conducteur kwam controleren en ik legde hem dit verhaal uit, hij vond dat ik vervolgens alsnog een boete van €10 moest betalen, deze heb ik vervolgens bij hem gepind, ik heb hier een betaalbewijs van. Ik heb meerdere keren gebeld naar NS, maar zij willen I een boetebewijs zien, deze heb ik echter niet gehad, van de conducteur heb ik alleen een bon en “vervoerbewijs” gehad (zie onderstaande foto). Ik zou toch graag €8,50 terug willen, omdat ik er niks aan kon doen dat de site eruit lag. De overige €1,50 zijn de kosten voor de “normale” toeslag.

Beste antwoord door Laura NS
Hoi Isa Kaars en welkom op onze NS Community!
Erg vervelend dat dit zo heeft moeten lopen. Het vervoerbewijs wat je laat zien op de foto, met kenmerk F349154, is het boetebewijs. Ik moet verder Tamzin hierin gelijk geven, de boete is terecht. Edit; Had je niet de mogelijkheid de toeslag te laden op je OV-chipkaart bij een toeslagzuil?