beantwoord

BOETE Terugegtrokken wel Incasso brief

• 17 juni 2015
  • 6 reacties
  • 538 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Ik heb ook enorm kwaad op deNS! Ik heb een boete ontvangen terwijl ik een NS Business Card heb. Goed, dat de conducteur mij een boete geeft voor het vergeten van inchecken begrijp ik best. Deze kan ik immers terugvragen zo gaf ze aan.

Vervolgens bel ik direct de klantenservice. Krijg ik een vriendelijke vrouw aan de telefoon. Alles doorgegeven; boete wordt ingetrokken. TIP! De herinnering moet ik als niet verzonden beschouwen. Deze kan zij niet meer tegen houden. Oke, prima. Fijne service.

Krijg ik toch 3 weken later een brief van het Incasso Bureau BOS. Bah zeg! Ik wéér bellen met NS. Krijg ik een toch een doos eerste klas aan de telefoon. Ze kan eerst niks vinden, ze gaat vervolgens 20 minuten intern bellen, komt terug met dit verhaal: ik heb het gevonden. Je hebt gelijk. Helaas kan ik dit niet zelf regelen. Stuur een brief naar NS boetebeleid met je verhaal.

NOU JA ZEG! Goed, ik blijf rustig........ en geef deze nogmaals doos aan dat ik binnen 10 werkdagen dien te betalen. Een schriftelijk verzoek zal immers niet binnen de gestelde termijn verwerkt zijn. Daarbij heb ik he-le-maal geen zin om mijn energie op vrijdagmiddag in de NS te steken terwijl zij fout zitten.

Deze nogmaals met alle respect doos geeft weer aan niks anders te weten dan dit. Ik hang maar op. Al hebben zij niet de autorisatie om meer te kunnen betekenen voor me dan kan er qua communicatie al zoveel beter. Maar ach, wat zal het de vrouw schelen......

Nu heb ik een brief verzonden naar ze. En wacht op reactie. Je kunt nergens een klacht indienen. Bizar!
Ik heb een kopie van de brief digitaal naar BOS incasso verzonden; geen reactie van hun uit.. typisch.

Waar ben ik wel achter? NS heeft WEL een e-mailadres: nsonline@ns.nl. Dus mensen, heb je ook een soort gelijke situatie e-mail ze dan via bovenstaand e-mailadres.

En weetje waarom ik zo boos word? Het is zo'n monopoly macht dat ze de service daarop hebben vastgesteld. Ik bedoel, ik kan kwaad zijn op de klantenservice ivm nalatigheid maar zonder een trein kom ik niet op kantoor. Onrecht noemen we dat. En dat maakt me zo boos.

Wil ik alleen nog zeggen na alle ophef over respect voor treinpersoneel. Volledig eens. Ze zouden op de klantenservice een voorbeeld moeten nemen aan de collega's in de trein. Wat een top mensen! Maar sommige mensen van het klant contact center... De eerste was heel oke (die is weliswaar nalatig geweest maar wel heel vriendelijk) maar die tweede.. Hoe kun je zoiets aannemen. En laat ik al helemaal niet beginnen over de corrupte mensen aan de top met een miljoenen salaris. Om te kotsen.

Ik wacht nu nog op reactie van NS. Ben benieuwd.

Groetjes,
Kay
icon

Beste antwoord door Herman NS 18 juni 2015, 10:07

Beste Kay,

Vervelend dat je een Uitstel van Betaling hebt gehad en dat de comminicate met NS Klantenservice niet soepel is verlopen. Graag geef ik je meer informatie over het proces.

Als er al herinneringskosten van €10,00 boven de ritprijs en de verhoging van € 35,00 zijn toegezonden kan het UVB uit coulance alsnog worden kwijtgescholden. De herinneringskosten komen dan ook te vervallen.
Als er sprake is van coulance start de betaaltermijn opnieuw. Dit betekent dat de reiziger een acceptgiro met de volledige ritprijs zal ontvangen. Als deze opnieuw niet op tijd wordt betaald volgen er wederom herinneringskosten van € 10,00 bovenop de volledige ritprijs. Als deze ook niet worden betaald, wordt het dossier doorgestuurd naar Bos Incasso met een verhoging van € 25,00.

Ik kan in dit geval niet veel zeggen over de communicatie, omdat ik daar zonder gegevens geen inzicht in heb. Het enige wat je kunt doen en hebt gedaan is schriftelijk een restitutieverzoek indienen bij NS Boetebeleid. Ik hoop dat je door hen naar tevredenheid wordt geholpen.

Vriendelijke groet,
Herman NS

PS: Het topic heb ik voor het overzicht verplaatst naar 'in de trein'.
Bekijk origineel

6 reacties

m.youtube.com/watch?v=Q3_2entulkw
Hoewel ik best kan snappen dat het frustrerend is dat het niet zo gelopen is als aangegeven vind ik uw wijze van uiten over mensen van weinig respect getuigen.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Uiteraard zullen deze adequaat opgepakt moeten worden, maar dat kan toch zeker wel met respect voor een ieder.
Ik zou mij niet zo druk en kwaad overmaken. NS heeft het beleid en dat geldt voor iedereen, als je geen geldig vervoersbewijs hebt, dan riskeer je gewoon een boete. Natuurlijk vergeet weleens iemand in te checken, maar het is maar wie je treft er zijn aardige conducteurs die jou matsen, maar dan moet je bij het volgende station echt inchecken. Er zijn ook conducteurs bij die meteen een boete uitschrijven. In sommige gevallen is de boete onterecht. Meestal moet je de boete eerst toch gaan betalen en dan krijg je het bedrag toch weer terug als het onterecht is. Dat is voor de NS administratief gezien beter afgehandeld. Bij de NS Klantenservice zijn ze telefonisch gezien het spoor bijster, volgens de procedure werkt het niet op die manier zo.

Waar ben ik wel achter? NS heeft WEL een e-mailadres: nsonline@ns.nl. Dus mensen, heb je ook een soort gelijke situatie e-mail ze dan via bovenstaand e-mailadres.

Dit is het e-mailadres van het webcare team, waar diverse moderators zelfs ook nog eens een eigen e-mailadres hebben, zoals zo veel mederk(st)ers bij NS, tot de hoofddirectieleden aan toe.
@ Kay_3

Het is volgens mij al eerder aangehaald. Ondanks dat u waarschijnlijk in uw gelijk staat, is de manier hoe u zich uitlaat over medewerkers bijzonder disrespectvol. Inderdaad waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt en kunt u uw ongenoegen op een andere en volwassen(er) manier uiten. Nogmaals uw frustratie is zeer begrijpelijk en er zijn fouten gemaakt. Maar probeer het vloeken/beledigen op een 'openbaar forum' achterwege te laten. Dit is voor de neutrale lezer enigzins storend en eventueel ook voor de NS collega die misschien zijn/haar werk zoveel mogelijk naar behoren uitvoerd, maar er wel denigrerend over een andere collega wordt geschreven.
Beste Kay,

Vervelend dat je een Uitstel van Betaling hebt gehad en dat de comminicate met NS Klantenservice niet soepel is verlopen. Graag geef ik je meer informatie over het proces.

Als er al herinneringskosten van €10,00 boven de ritprijs en de verhoging van € 35,00 zijn toegezonden kan het UVB uit coulance alsnog worden kwijtgescholden. De herinneringskosten komen dan ook te vervallen.
Als er sprake is van coulance start de betaaltermijn opnieuw. Dit betekent dat de reiziger een acceptgiro met de volledige ritprijs zal ontvangen. Als deze opnieuw niet op tijd wordt betaald volgen er wederom herinneringskosten van € 10,00 bovenop de volledige ritprijs. Als deze ook niet worden betaald, wordt het dossier doorgestuurd naar Bos Incasso met een verhoging van € 25,00.

Ik kan in dit geval niet veel zeggen over de communicatie, omdat ik daar zonder gegevens geen inzicht in heb. Het enige wat je kunt doen en hebt gedaan is schriftelijk een restitutieverzoek indienen bij NS Boetebeleid. Ik hoop dat je door hen naar tevredenheid wordt geholpen.

Vriendelijke groet,
Herman NS

PS: Het topic heb ik voor het overzicht verplaatst naar 'in de trein'.

Reageer