beantwoord

Boete van incasso bureau terug naar de NS

• 18 april 2016
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

Een vriend van mij heeft meerdere boetes door verhuizing nooit ontvangen. Daardoor zijn deze boetes naar een incasso bureau gegaan. Echter heeft hij deze ook nooit ontvangen. Nadat de NS de boetes naar het incasso bureau heeft gestuurd, heeft het incasso bureau het weer terug gestuurd naar de NS. Hij heeft een brief geschreven naar NS boetebeleid om dit op te lossen, alleen daar geen reactie op gehad. NS boetebeleid heeft geen vast nummer en de klantenservice kan hem ook niet verder helpen. Wat nu?
icon

Beste antwoord door John de Jong 18 april 2016, 10:08

@Thom: die brief is al geschreven :-)

@Anoniem321
Hoelang geleden is de brief gestuurd? Het kan wel enige weken duren voor er antwoord is.
Ik zou die brief trouwens zowel aan NS als aan het incassobureau sturen, maar misschien heb je dat al gedaan.

Anders zou ik toch de zaak nog eens voorleggen aan de Klantenservice. Soms is er een medewerker die nog een extra mogelijkheid bedenkt om iets op te lossen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een brief schrijven is een optie. Ook dan heb je overigens niet meteen antwoord:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht
Reputatie 4
Badge
@Thom: die brief is al geschreven :-)

@Anoniem321
Hoelang geleden is de brief gestuurd? Het kan wel enige weken duren voor er antwoord is.
Ik zou die brief trouwens zowel aan NS als aan het incassobureau sturen, maar misschien heb je dat al gedaan.

Anders zou ik toch de zaak nog eens voorleggen aan de Klantenservice. Soms is er een medewerker die nog een extra mogelijkheid bedenkt om iets op te lossen.
Reputatie 7
Badge +4
Je bent veel te wakker, John 😃 Voor de koffie moet je gewoon geen vragen beantwoorden.

Hoewel John, Klantenservice was evenzeer al gecontacteerd. 😉
Bedankt voor jullie reacties! Dan toch nog maar eens de klantenservice contacten. Brief was anderhalve maand geleden verstuurd!
Meestal worden boetes die door het incassobureau worden teruggestuurd omgezet naar een proces verbaal. Die is door de betreffende verbalisant ondertekend en weer naar Utrecht gestuurd. De weg die daarna volgt is mij even onduidelijk, alleen dat het naar justitie is gegaan.
Dan mag je verzet aantekenen en naar de rechtbank tijdens een NS-afwerk-dag. Best gezellig uitje, leerzaam en je mag toch zomaar een minuut of 5 praten als je geluk hebt.

Overigens kan dat een prima optie zijn wanneer je onderbouwing hebt, ontvangst aannemelijk kan maken, et cetera. Maar daar moet je trek in hebben.

Reageer