beantwoord

Boete vanwege niet inchecken

• 16 maart 2015
  • 35 reacties
  • 1554 Bekeken

• Sprinter
  • 4 reacties
Het is toch niet normaal hier in Nederland. Je krijgt voor alles een boete!... Ik betaal gvd elke maand mijn abo van €99 (dal vrij) om om de week mijn kinderen op te kunnen halen in Breda, en soms Tilburg Reeshof (ik kom vanuit Leiden!). Me achterlijke ex die te laat aankomt schijten met mijn kinderen waardoor wij moeten rennen naar de trein. De trein in Breda gaat om 18.39 en ongeveer om 19.15 (tussen Dordrecht en Rotterdam) kreeg ik een boete omdat ik niet was ingechecked.

Ik wil dan ook graag coulance over dit.

Met de conducteur kon je niet praten, kwam er niet door en hij toonde geen begrip. Hij had maar één visie; VERGETEN KOST GELD! VERGETEN KOST GELD! VERGETEN KOST GELD mevrouw!... Terwijl ik gvd mijn abo netjes betaal, elke maand €99 EN ik dus vanaf 18.30 vrij mag reizen! Zelfs mij in Rotterdam uit laten stappen om in te kunnen checken, wilde hij niet. Beweert zelfs dat ik vanuit Eindhoven vertrokken ben. *koekoek!
Ben later verhaal gaan halen, maar zijn collega kon of wilde zijn naam niet geven. Sterker nog hij was in Rotterdam uitgestapt!... Ff een laatste boete uitschrijven dus.

Dit slaat toch nergens op?!!

Vind je het gek dat er agressie ontstaat in de trein. Zie dit voorbeeld, youtubefilmpje:

icon

Beste antwoord door IskOV 17 maart 2015, 00:49

Als ik jouw reacties zo lees kan ik me heel goed voorstellen dat jouw vrouw van jouw gescheiden is. Nog even en je mag je kinderen niet meer zien. Want jouw ex en de Jeugdzorg gaat alles wat je hier schrijft tegen jouw gebruiken!

Sorry Dwarsligger. maar ik denk niet dat we elkaar hier op dit soort persoonlijke dingen moeten gaan aanspreken. Laten we proberen de inbreng hier te beperken tot de zaken waarop NS daadwerkelijk invloed op heeft.

In dit geval is dat het beboeten bij een vergeten incheck. Helaas moeten de conducteurs daar inderdaad voor schrijven. Dan nog zullen ze situaties per geval beoordelen en het soms door de vingers zien.
Ik heb het vanmorgen zelf nog meegemaakt: dacht dat ik vergeten had in te checken in Haarlem, ging in Heemstede-Aerdenhout even snel langs de CICO en je raadt het al: ik had toch ingecheckt en was nu juist uitgecheckt. Helaas geen andere CICO in de buurt waar ik weer in kon checken, dus ik dreigde mijn trein te missen. Situatie uitgelegd aan de conducteur en ik mocht gewoon mee.

Maar ze staan in hun recht als ze een boete schrijven. Inderdaad is daarmee geregistreerd dat je een keer vergeten bent in te checken, en vaak kun je de boete dan weer kwijtgescholden krijgen. Maar door die registratie kun je dat niet twintig keer in een jaar doen.

En hoe een HC reageert zal afhangen van de vraag hoe vaak hij/zij die dag al allerlei excuses heeft moeten aanhoren. Zoals de reactie van de reiziger op een boete ook zal afhangen van de vraag wat hij/zij die dag al heeft meegemaakt. We blijven allemaal mensen, zelfs de conducteurs 🙂.
Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 1
Ja, eerlijk is eerlijk: de NS is meester in het wekken van irritatie en het zich niet kunnen verplaatsen in de reiziger. Het is dat de overheid de boel gaande houdt, ieder ander bedrijf was al lang op de fles gegaan.
@Abo
Formeel mag de conducteur dit soort overtredingen niet meer door de vingers zien. Ze schrijven eerst een boete uit, zodat de overtreding op uw naam wordt geregistreerd. Als het nog niet vaker voorgekomen is (wat de conducteur niet kan zien, maar 'kantoor' wel), wordt zo'n boete vaak weer kwijtgescholden. Daarvoor moet u wel bezwaar maken tegen de boete als u hem thuisgestuurd krijgt. Op die manier deelt NS dus eigenlijk een waarschuwing uit aan mensen die het soms overkomt en worden mensen die het vaker doen wel bestraft.

Tegen de incheckverplichting valt helaas niets te beginnen. NS heeft nu eenmaal in de voorwaarden vastgelegd dat zo'n vervoerbewijs alleen geldig is met in- en uitchecken.
Zo n boete is onterecht. Ik snap de hele boetebeleid niet. Administratief gezien geeft het juist weer een heel gedoe om het weer terug te krijgen. Op die manier spekt de NS de staatskas mee. Je betaalt je blauw aan een abonnement en dan krijg je evengoed een boete omdat je niet bent ingecheckt. Waarom draait nou alles om geld? De NS directeur zou wel de Balkenende norm mee eraan verdienen en de NS is net zo erg als de achterban van de VVD, dank u wel premier Rutte!!! Ik snap de frustratie van Abo wel. Ze zijn gewoon corrupt mee bezig. 😠
Abo, u bent gewoon boos op uw ex. En dat projecteert u op de NS.
@Rhido
Als het alleen aan de VVD zou liggen, zou NS waarschijnlijk al lang geen wettelijk beschermd monopolie meer hebben op het leeuwendeel van het spoorwegnet en ook geen staatseigendom meer zijn. Dat monopolie maakt NS ongevoelig voor de belangen van de reiziger en het staatseigendom zijn maakt dat ook de overheid er (financieel) belang bij heeft om NS in alles haar zin te geven.
Reputatie 1
Precies wat Pepe zegt.
Het neigt naar een communistisch systeem waarin werknemers van het staatsbedrijf weinig gemotiveerd zijn om hun best te doen: ze krijgen toch wel betaald, hoe beroerd de service soms ook kan zijn.
@Rhido
Als het alleen aan de VVD zou liggen, zou NS waarschijnlijk al lang geen wettelijk beschermd monopolie meer hebben op het leeuwendeel van het spoorwegnet en ook geen staatseigendom meer zijn. Dat monopolie maakt NS ongevoelig voor de belangen van de reiziger en het staatseigendom zijn maakt dat ook de overheid er (financieel) belang bij heeft om NS in alles haar zin te geven.
ik ben van mening dat het zaakje enorm gaat stinken zowel bij de NS als bij de VVD. Trouwens ben ik ook een groot voorstander van als bijvoorbeeld IS het hele stomme spoornet de boel kan opblazen. Dan kan ik net zo goed boer gaan worden en op de trekker gaan zitten, want op die manier schiet het ook geen meters op! 😠
Verder alles in orde met u?
Dwarsligger, je hebt helemaal gelijk dat ben ik zeker. Maar dat neemt nog niet weg dat ik het achterlijk vind hoe Nederland omgaat met zijn burgers. Ns kan inderdaad doen wat ze willen omdat ze de enige zijn.
Natuurlijk moeten er grenzen zijn maar ik betaal mijn abo en mag na 18.30 reizen. Hij had ook gewoon mij in kunnen laten checken maar nee, je moet iemand met 3 kindertjes lekker een boete geven.
Vorige keer hetzelfde gezeik, mijn kinderen mogen gratis meereizen op MIJN abo maar let op.. Ze moeten een eigen ov chip kaart hebben (waar voor betaald moet worden) en die loopt niet gelijk aan de ingangsdatum van je abo, nee ... Die kunnen verlopen...
Er stond letterlijk: Onvoldoende saldo bij het inchecken.
Sta je met 3 kindertjes op een station in de kou en kan je de klantenservice gaan bellen...
Gevolg... Extra losse kaartjes die ik moest aanschaffen. Terwijl ze GRATIS mee kunnen reizen.
Logica zeker? Maffia praktijken, die hele gore ov chipkaart.
Vroeger moest je toch ook niet betalen voor een fucking strippenkaart, nu moet je je pasje kopen én saldo kopen.
Wat staat er op je pasje.. "Goed en EERLIJK"... Ja vooral eerlijk...

Denk trouwens niet dat het alleen bij NS gebeurd want bijvoorbeeld in Rotterdam bij de RET flikten ze het bij mijn vriend om net na de halte waar hij instapte de scanners uit te zetten. Hij had niet zijn kaartje in zn hand toen hij instapte maar pakte dit binnen pas... Sja.. Dan kan je niet meer inchecken... Mag jij raden wat er bij de volgende halte naar binnen kwam met politie en alles er bij.
Dit land is verziekt en mensen moeten eens wakker worden.

Nu moet ik die boete eerst gaan betalen, zou niet weten van wat, om vervolgens zeker maanden lang op mn geld te moeten wachten. Schijtziek word je van het o zo mooie systeem.
Net of de politiek te vertrouwen is. Rutte en zn maatjes bedriegen de boel, eerst zieltjes winnen met valse beloftes en dan niet waarmaken wat je beloofd. Tijd voor verandering!
Vorige keer hetzelfde gezeik, mijn kinderen mogen gratis meereizen op MIJN abo maar let op.. Ze moeten een eigen ov chip kaart hebben (waar voor betaald moet worden) en die loopt niet gelijk aan de ingangsdatum van je abo, nee ... Die kunnen verlopen...

Nee, Kids Vrij kan als abonnementhouder op een gratis ov-chipkaart worden aangevraagd, alleen heeft de NS die optie nogal verstopt waardoor veel mensen onnodig betalen voor deze kaart.

Wat staat er op je pasje.. "Goed en EERLIJK"... Ja vooral eerlijk...
Goed zou ik het ook niet willen noemen, gelukkig staat die onzin niet op mijn kaart.
Net of de politiek te vertrouwen is. Rutte en zn maatjes bedriegen de boel, eerst zieltjes winnen met valse beloftes en dan niet waarmaken wat je beloofd. Tijd voor verandering! kijk dat bedoel ik, gewoon woensdag niet gaan stemmen. Voor mij is de politiek juist een complete HEL! Laat ook het huidige kabinet eens een keer daardoor vallen. Dit id 1000x niks.
Als ik jouw reacties zo lees kan ik me heel goed voorstellen dat jouw vrouw van jouw gescheiden is. Nog even en je mag je kinderen niet meer zien. Want jouw ex en de Jeugdzorg gaat alles wat je hier schrijft tegen jouw gebruiken!
Reputatie 3
Badge

Sorry Dwarsligger. maar ik denk niet dat we elkaar hier op dit soort persoonlijke dingen moeten gaan aanspreken. Laten we proberen de inbreng hier te beperken tot de zaken waarop NS daadwerkelijk invloed op heeft.

In dit geval is dat het beboeten bij een vergeten incheck. Helaas moeten de conducteurs daar inderdaad voor schrijven. Dan nog zullen ze situaties per geval beoordelen en het soms door de vingers zien.
Ik heb het vanmorgen zelf nog meegemaakt: dacht dat ik vergeten had in te checken in Haarlem, ging in Heemstede-Aerdenhout even snel langs de CICO en je raadt het al: ik had toch ingecheckt en was nu juist uitgecheckt. Helaas geen andere CICO in de buurt waar ik weer in kon checken, dus ik dreigde mijn trein te missen. Situatie uitgelegd aan de conducteur en ik mocht gewoon mee.

Maar ze staan in hun recht als ze een boete schrijven. Inderdaad is daarmee geregistreerd dat je een keer vergeten bent in te checken, en vaak kun je de boete dan weer kwijtgescholden krijgen. Maar door die registratie kun je dat niet twintig keer in een jaar doen.

En hoe een HC reageert zal afhangen van de vraag hoe vaak hij/zij die dag al allerlei excuses heeft moeten aanhoren. Zoals de reactie van de reiziger op een boete ook zal afhangen van de vraag wat hij/zij die dag al heeft meegemaakt. We blijven allemaal mensen, zelfs de conducteurs 🙂.

Daar heb jij ook weer gelijk in. Ik was zelf ook helemaal het spoor bijster. Maar zo heeft iedereen wel een persoonlijke mening. Ik denk als je hebt in andermans privé leven, dat je daar niet in moet gaan verdiepen (b.v. getrouwd, gescheiden, seks etc) laat staan er mee gaan bemoeien. Zo krijg je alleen maar problemen mee. Het is zijn leven en natuurlijk maken we weleens fouten. Wij zijn tenslotte allemaal mensen. Af en toe zit er een kronkel in je hoofd en dan ga je gekke dingen zeggen. Of zingen mag ook. 🙂 keuze uit alt, sopraan of tenor

Als je alles goed zou lezen had je er uit kunnen halen dat ik een vrouw ben dat ten eerste.
Ten tweede heb jij geen recht van spreken over mijn leven.
Ten derde begrijp ik je naam volkomen, dwarsligger.
Ik denk ook dat je uit eigen ervaring spreekt, of je hebt geen leven en kickt op reacties uit lokken.

En natuurlijk zijn we allemaal mensen maar men met een uniform aan denkt al gauw dat hij/zij meer is dan de normale burger, daar gaat het fout. Ze zijn beschermd als ambtenaar en dat weten ze, net als dat, zoals hierboven aangegeven, de NS kan doen wat ze willen.

Men wordt nog wel wakker hier. Lees doorbraak.eu en weet wat er in je eigen land afspeelt.
Het is hier 1 ontspoorde bende en vroeg of laat klapt ook hier de boel.

Maar goed, laten we het hier over de ns hebben inderdaad en niet over prive levens.
Gelukkig zitten er nog geen "administratiekosten" op de boetes van de NS, of had ik dat beter niet kunnen zeggen?
Dank IskOV voor het juiste antwoord. Dwarsligger, zoals IskOV zegt zou het fijn zijn als men dergelijke persoonlijke, totaal irrelevante omstandigheden in de reactie weg zou laten. Abo, ik stel voor dat je me een privébericht stuurt, zodra je de acceptgiro ontvangt. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en kies dan voor 'bericht sturen'. Ook pas ik je titel iets aan, zodat de titel de inhoud meer dekt.
Als je alles goed zou lezen had je er uit kunnen halen dat ik een vrouw ben dat ten eerste.

Mensen zijn blijkbaar een beetje dom, dat ze iedereen op het internet voor man aanzien.
Reputatie 6
Badge +2
Mensen zijn blijkbaar een beetje dom, dat ze iedereen op het internet voor man aanzien.
Als je het ook over jezelf hebt, Niek lijkt me meer een mannennaam. Als we "hij" zeggen is dat overeenkomstig deze presentatie als man.
Presentatie als man, grappig. Als het mijn voornaam was, dan was het wel met een hoofdletter schreven. Dus dat is nog een foute aanname.
Presentatie als man, grappig. Als het mijn voornaam was, dan was het wel met een hoofdletter schreven. Dus dat is nog een foute aanname.

Als iemand op een forum de naam henk-jan heeft, dan is mijn eerste aanname toch dat het een man is en dan denk ik niet "o, het is niet met een hoofdletter geschreven, dus dan is het vast niet de voornaam en zal het wel een vrouw zijn".
Reputatie 2
Ik wil toch nog even reageren op de toon van alle berichten hier

Het is onder geen beding te verantwoorden dat welk gedrag van wie dan ook, de oorzaak moet zijn van uitgelokte agressie.

Ik stoor me hier toch echt mateloos aan

Let op! ik heb me oordeel alleen over dit stuk van de berichten, niet over de rest wat gezegd is
@michael

Sta volledig achter je bericht.
De emoties zijn een reflectie van de ontevredenheid die onder de klanten heerst. In plaats dat de NS naar een oplossing zoekt, wordt er gezegd dat je niet boos mag zijn. De wereld op zijn kop.
Dwarsliggers zijn nodig om het spoor recht te houden!
Maar alle gekheid op een stokje:
Ten eerste zit je te vloeken. Ten tweede ben je zelf degene die niet ingecheckt heeft, maar je zit een 'achterlijke ex' (jouw woorden) van alles te verwijten. Bovendien blijkt dat het door jou toegevoegde filmpje totaal geen goed beeld van de werkelijkheid geeft en verwijt jij NS dat ze agressie uitlokken. Kortom het overkomt jou allemaal en je legt alles buiten jezelf!
...Ten derde begrijp ik je naam volkomen, dwarsligger...

Reageer