beantwoord

Boete vergeten studenten ov chipkaart, daarom anonieme gebruikt

• 26 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 706 Bekeken

Beste medewerker/reiziger van NS,

Gister ging ik van Groningen naar Leeuwarden maar kwam ik er op het station achter dat ik mijn studenten ov niet bij me had (ik heb gewoon weekend vrij reizen). Mijn anonieme ov chipkaart had ik wel bij me dus besloot me daarmee in te checken.
Misschien dat ik het verkeerd gezien heb, of het verkeerde piepje dacht te horen, maar in ieder geval was ik echt zeker van dat ik gewoon ingecheckt was. In de trein bij de controle bleek dat niet zo te zijn.. :'(
Er bleek ├╝berhaupt niet genoeg geld op mijn anonieme kaart te staan om te kunnen inchecken dus ik heb een boete gekregen.
Aangezien je een keer een boete mag declareren als je wel gewoon het recht hebt om vrij te reizen is, vroeg ik me af of dit nu mogelijk is (aangezien het nu op een andere kaart genoteerd staat) en waar ik dan naartoe moet mailen?

Groetjes en alvast bedankt!
Kim
icon

Beste antwoord door Hertog 26 oktober 2014, 12:58

Voor zover ik weet wordt de treindienst tussen Groningen en Leeuwarden uitgevoerd door Arriva en niet door NS.
Je kunt in dit geval dus het beste contact opnemen met de Klantenservice van Arriva.
Bekijk origineel

3 reacties

Voor zover ik weet wordt de treindienst tussen Groningen en Leeuwarden uitgevoerd door Arriva en niet door NS.
Je kunt in dit geval dus het beste contact opnemen met de Klantenservice van Arriva.
Reputatie 4
Badge
Ik verwacht dat Arriva bij het studentenreisrecht even coulant is als voor haar eigen abonnementhouders.

Indien u uw abonnement bent vergeten, wordt maximaal eenmaal per jaar het
voor die dag geldige vervangende vervoerbewijs giraal terugbetaald mits:

Dit vervoerbewijs met een fotokopie van het vergeten abonnement en van de bijbehorende boete binnen een week (7 dagen) getoond wordt in een Arriva Store.
Het een vergeten abonnement betrof dat geldig was voor de reis waarvoor het vervoerbewijs is gekocht, en
De geldigheid van het abonnement uiterlijk op de vorige dag was ingegaan.
Badge
He Kim, welkom op het forum. Wat Hertog aangeeft, klopt. Arriva rijdt tussen Groningen - Leeuwarden. Ik kan je met de boete niet helpen. Ik adviseer je om Arriva hierover te bellen.
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'.

Arriva
Tel: 0900- 202 20 22 (lokaal tarief)
ma t/m vrij 06.00-23.00
Zat/Zon- en feestdagen 07.00 -23.00
Webiste: www.arriva.nl
Wat: bus en trein
Waar: Heel NL

Reageer