beantwoord

Boete volledig betaald, toch incasso kosten betalen

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
In september een boete gehad vanwege het gebruik van de 40 % korting regeling, terwijl ik als net afgestudeerde daar blijkbaar zonder abbonnement geen recht op heb.

Ik heb de boete betaald (op tijd), maar door een typfoutje tijdens de transactie is er per ongeluk 3 euro te weining overgemaakt. Deze 3 euro heb ik naderhand naar de NS overgemaakt, die mij ook zeiden dat ik bezwaar kon maken tegen de wettelijke verhoging van EUR 35 die mij is opgelegd. Het enige wat ik moest doen is een brief sturen naar NS Boetebeleid. Jammer genoeg kreeg ik uiteindelijk evengoed een brief van BOS incasso, waar ik nu letterlijk alleen voor administratie en incasso kosten moet betalen (ben benieuwd waar die incasso kosten voor zijn, NS heeft ontvangst van het volledige bedrag al bevestigd?).

Hier komt nog bij dat mij in de boete de volledige ritprijs ook is doorberekend, terwijl ik 60 % hiervan dus gewoon heb betaald. Uiteindelijk heb ik tijdens mijn rit van Breda naar Amsterdam 1,5 uur vertraging gehad (door de NS), heeft het me nu EUR 100 gekost, en heb ik ongeveer 10 keer met de NS en BOS Incasso moeten bellen (ik vind vooral het antwoord bandje van de NS bij hoge wachttijden heel interessant; het is op dit moment te druk, belt u later nog eens).

De conclusie? Ik moet de rekening van BOS gewoon betalen (voor mijn eigen veiligheid, zoals tegen mij is gezegd?) en ik moet nog maar een keer bezwaar aanmaken naar NS Boetebeleid. Ik ben benieuwd of die hun briefen wel openen, want op de vorige heb ik dus nog niet eens een reactie gekregen.

Ik walg van de service van NS en de tijd (en geld) dat hij mij kost om iets bij jullie voor elkaar te krijgen. Nu dus nog maar een brief sturen en dan hopen dat ik hier wel reactie op krijg, de incasso kosten dus toch maar betalen, en dan waarschijnlijk nog 10 weken wachten tot mij 60 euro wordt terug gestort.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 8 december 2015, 11:20

Bas, ik help je graag alsnog, maar dan heb ik wel het nummer van de boete nodig.

Edit: ik heb vandaag (8 dagen verder) nog geen bericht gehad. Ter algemene info: wanneer er iets misgaat met de betaling van je boete, kun je het beste even bellen met onze Klantenservice, via 030-7515155. Zij kunnen de juiste afdeling dan vragen de betaling te controleren. Wanneer je zelf te weinig betaalt, in de tussentijd een verhoging krijgt en pas daarna het restant voldoet, ben je zelf verantwoordelijk voor de extra kosten. Via onze Klantenservice kun je echter vragen om coulance.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Bas, en welkom op het Serviceforum.

Vervelend dat je een boete hebt gehad, dat is sowieso niet leuk. Begrijp ik goed dat je er vanuit ging dat je als afgestudeerde sowieso met korting kon reizen? Wat voor vervoerbewijs had je?

Heb je voor mij het boetenummer? Dan kijk ik even met je mee.
Bas, ik help je graag alsnog, maar dan heb ik wel het nummer van de boete nodig.

Edit: ik heb vandaag (8 dagen verder) nog geen bericht gehad. Ter algemene info: wanneer er iets misgaat met de betaling van je boete, kun je het beste even bellen met onze Klantenservice, via 030-7515155. Zij kunnen de juiste afdeling dan vragen de betaling te controleren. Wanneer je zelf te weinig betaalt, in de tussentijd een verhoging krijgt en pas daarna het restant voldoet, ben je zelf verantwoordelijk voor de extra kosten. Via onze Klantenservice kun je echter vragen om coulance.

Reageer