Boete voor zwartrijden. Mag je dan nog werken bij NS? | NS Community
beantwoord

Boete voor zwartrijden. Mag je dan nog werken bij NS?

  • 30 April 2019
  • 11 reacties
  • 2285 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb laatst een boete gehad voor het niet hebben van een geldig 1e klas kaartje met mijn studenten-ov. Super dom natuurlijk maar wil wel later solliciteren voor het vak machinist.
Kan dan nog wel met zo'n boete?
icon

Beste antwoord door Loes 30 April 2019, 10:55

Bekijk origineel

11 reacties

Dat zal verder geen consequenties hebben. Het Uitstel van Betaling is een ontwerp Procesverbaal en als je deze betaald (ongeacht of NS de wettelijke verhoging wel of niet heft), dan heb je voldaan aan de betalingsverplichting. Betaal je niet, wordt het een echt Proces Verbaal en is het in de overtredingssfeer. Daar krijg je geen strafblad van.
Als je een misdrijf pleegt, daar krijg je door oa veroordeling of schikking wel een strafblad van en dat kan je wel in de problemen brengen. Ik hoop dat je hier wat mee kan?
Reputatie 1
Loes, je bent de beste. Uiteraard ga ik gewoon betalen. Bedankt voor de informatie.
Je moet je natuurlijk afvragen of je wel geschikt bent om bij NS te gaan werken als je de regels van het spoorwegbedrijf nu al aan je laars lapt. Zeker de functie van machinist hangt van strikte regels aan elkaar. Iemand die parkeert zonder te betalen is misschien ook minder geschikt voor een boa functie bij de gemeente.
Je moet je natuurlijk afvragen of je wel geschikt bent om bij NS te gaan werken als je de regels van het spoorwegbedrijf nu al aan je laars lapt. Zeker de functie van machinist hangt van strikte regels aan elkaar. Iemand die parkeert zonder te betalen is misschien ook minder geschikt voor een boa functie bij de gemeente.
Wat een flauwekul reactie, dus als ik als machinist prive een bekeuring krijg voor bijvoorbeeld een snelheidsovertreding of een andere bekeuring als berijder van de auto dan zou ik in jouw ogen meteen niet meer geschikt zijn als machinist ?

Ik vrees dat we dan een ernstig tekort hebben aan machinisten 🤣
Reputatie 7
Badge +3
En bijna iedereen doet wel eens iets wat niet mag, zeker als men nog jong is. Als je geen heisa maakt bij die UvB, gewoon netjes betaald en er geen gewoonte van maakt is er niets aan de hand. Het zou denk ik een andere zaak wanneer iemand dit wekelijks doet en ook niet betaalt.
Reputatie 1
Je moet je natuurlijk afvragen of je wel geschikt bent om bij NS te gaan werken als je de regels van het spoorwegbedrijf nu al aan je laars lapt. Zeker de functie van machinist hangt van strikte regels aan elkaar. Iemand die parkeert zonder te betalen is misschien ook minder geschikt voor een boa functie bij de gemeente.
Beetje kort door de bocht.
Had een kaartje wat geldig was voor de zaterdag en zondag. Niet goed gelezen en met mijn stomme kop ingevuld voor vandaag.
Conducteur heeft mij hiervoor een UvB uitgeschreven die ik ook zeker zal betalen.

Gaat echt niet nog een keer voorkomen hoor want zo dom ben ik nou ook weer niet. Iets met een ezel en een steen.
Reputatie 7
Badge
Maak je geen zorgen. Een boete wordt niet strafrechtelijk geregistreerd en bovendien hebben we allemaal wel eens een foutje gemaakt.
Recruitment gaat echt niet uitpluizen of jij misschien ooit een UvB hebt gekregen 😉

Ik wens je veel succes met je eventuele sollicitatie!
Reputatie 1
Dankjewel @Edwin @Momo en @Jeroen.
Komt vast wel goed.
Succes met je eventuele sollicitatie ook namens mij.👍
De NS gaat niet moeilijk doen.

Je moet je natuurlijk afvragen of je wel geschikt bent om bij NS te gaan werken als je de regels van het spoorwegbedrijf nu al aan je laars lapt. Zeker de functie van machinist hangt van strikte regels aan elkaar. Iemand die parkeert zonder te betalen is misschien ook minder geschikt voor een boa functie bij de gemeente.Wat een flauwekul reactie, dus als ik als machinist prive een bekeuring krijg voor bijvoorbeeld een snelheidsovertreding of een andere bekeuring als berijder van de auto dan zou ik in jouw ogen meteen niet meer geschikt zijn als machinist ?

Ik vrees dat we dan een ernstig tekort hebben aan machinisten 🤣


Goede referenties zijn het allerbelangrijkste om binnen de komen. En natuurlijk slagen voor de testen. Naar een boete en andere zaken binnen de privésfeer kijken ze niet.

Reageer