beantwoord

Boetebeleid buitenlanders

Tegen over mij in de trein, van het traject Den Haag centraal- Enschede, zat een buitenlandse man die naar zijn zeggen geen tijd had om een kaartje te kopen. De conducteur vroeg hem, ter hoogte van Apeldoorn, waar hij heen moest ( naar hengelo). De conducteur zei hem dat dit 72 euro kost, waarop de man niet kon betalen met zijn pas. De man had 30 euro opzak en de conducteur nam dat aan en naar mijn idee was het hiermee afgerekend. Mijn vraag is, mag dit? Mag een conducteur een lager bedrag cash aannemen en het hiermee aflossen? Het gaf mij de indruk dat de conducteur dit 'in eigen zak' stak om verder gedoe kwijt te schelden.

mvg,

Andrea
icon

Beste antwoord door Loes 6 november 2016, 21:13

De conducteur zal een nota hebben geschreven voor deze buitenlander en zal dit geld aan NS afdragen.
Het is overigens niet de bedoeling dat wij daar de nota voor gebruiken, want nu gaat de conducteur op de stoel van bv de rechter zitten. Vandaar dat dit niet meer is toegestaan, helaas gebeurd het nog wel en dat vind ik persoonlijk vervelend te noemen.

Bekijk origineel

2 reacties

De conducteur zal een nota hebben geschreven voor deze buitenlander en zal dit geld aan NS afdragen.
Het is overigens niet de bedoeling dat wij daar de nota voor gebruiken, want nu gaat de conducteur op de stoel van bv de rechter zitten. Vandaar dat dit niet meer is toegestaan, helaas gebeurd het nog wel en dat vind ik persoonlijk vervelend te noemen.
Reputatie 6
Badge
Het lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk dat een conducteur een buitenlander zou "matsen". Er is waarschijnlijk meer gebeurd wat u niet heeft kunnen waarnemen. De conducteur zal vast wel juist gehandeld hebben.

Reageer