BOMVOLLE Trein Zwolle-Groningen (sprinter)d.d. 24-10-216 vertrek 17:26 uur vanaf Zwolle

• 24 oktober 2016
  • 19 reacties
  • 497 Bekeken

Reputatie 1
Beste NS, wie haalt in zijn hoofd om in de spits en ook na de herfstvakantie een ICM-3 (treinstel 4064) als enige treinstel te laten rijden.
De trein zat zo bomvol dat zelfs reizigers niet in de trein mee konden. Daarnaast ben ik in het bezit van een 1e klas treinabonnement en ik werd als vee vervoerd. Dit is echt onacceptabel!

Graag wil ik hiervoor gecompenseerd worden.

19 reacties

Reputatie 6
Badge
Wat willen jullie dan horen? Dat er gezegd wordt: ''Kijk eens, een groepje jongeren in de 1e klas. Controleren die handel''. Of: ''Die man met een trainingspak heeft vast geen 1e klas kaartje. Controleren.''? Dat is dus geen manier om je reizigers te behandelen. Naïef of niet. Als mensen dan aangevallen reageren, is dat namelijk wel terecht in dat geval.
Reputatie 3
of mijn baas betaald of niet, doet er niet toe. NS ontvangt geld van mij of van baas en wil daar ook voor 1e klas reizen.
Omdat ik langs de 1e klas ben gelopen en van die irritante studentjes in de 1e klas zaten. Jij als hoofdconducteur kan dat ook wel bedenken dat deze gasten geen 1e klas kaart heeft en deze per direct op de bon zal moeten slingeren!!!! Er worden al meerdere topics al aangemaakt door verschillende 1e klas reizigers die zich aan doodergeren dat conducteurs geen ene moer doet doet om UVB uit te schrijven. Realiseert u wel hoeveel een 1e klas jaarabonnement kost??? Volgens mij niet....

Je betaalt voor een reisRECHT en een RECHT op een plek in de eerste klas. Er wordt geen enkele garantie afgekocht. Niet met een abonnement, maar ook niet met een los kaartje.

Wil je garantie op een zitplek, dan kan je net zo goed met de auto.

Daarnaast heb ik zelf, ook de tijd dat ik nog scholier was, vaak genoeg eersteklas gereisd. Of iemand wel of geen eersteklas kaartje heeft, is nergens van afhankelijk, behalve of het kaartje wel of niet wordt aangeschaft.
Dit is echt struisvogelpolitiek voor gevorderden.

Ik vind het van grote klasse getuigen dat Slidestops zo actief is op dit forum en zijn nek uitsteekt voor de community en de reiziger. Met zijn uitspraak is m.i. helemaal niets mis.

Inderdaad, had toch echt meer van je verwacht Slidestops.

Ik verwacht niet meer van Slidestops en hoop dat er nog vele nuttige bijdrages mogen volgen.
Reputatie 1
Als conducteur weet ik een ding zeker, dan is dat je onbevooroordeeld je werk moet doen, zonder aannames. Ik kan van de buitenkant niet zien wat iemand voor kaart heeft.
Een 1e klas abbonement zal ongetwijfeld veel geld kosten. Dit neemt niet weg dat we te maken hadden met een calamiteit, waardoor er minder capaciteit was op het spoor.

Inderdaad, had toch echt meer van je verwacht Slidestops.
Reputatie 2
Als conducteur weet ik een ding zeker, dan is dat je onbevooroordeeld je werk moet doen, zonder aannames. Ik kan van de buitenkant niet zien wat iemand voor kaart heeft.
Een 1e klas abbonement zal ongetwijfeld veel geld kosten. Dit neemt niet weg dat we te maken hadden met een calamiteit, waardoor er minder capaciteit was op het spoor.

Ik snap je verzoek voor compensatie Johnny. Maar staan in een trein is geen reden tot compensatie, zelfs niet voor 1ste klas reizigers. Ik snap dat jij vindt dat compensatie op z'n plek is, maar hier is geen standaard regeling voor. Ik heb een extra klacht aangemaakt betreffende deze trein en ik hoop dat dit niet weer voorkomt.
Reputatie 1
En als die trein uitpuilde van de reizigers, waarbij er ook reizigers op het perron moesten achterblijven, is het goed aan te nemen dat de conducteur de eerste klas hoogstwaarschijnlijk heeft vrijgegeven voor alle reizigers en zaten die "studentjes" dan dus gewoon waar ze mochten zitten.

En ik stond bij zowat tegen de deur van de trein aan; ik kon zowat bijna niet meer terwijl ik een 1e klas kaart heb. Hoe vind je die??? Compensatie op z'n plaats!!
Reputatie 6
Badge
Je kunt helemaal niet aan de buitenkant zien wat voor soort kaartje iemand heeft. En al zou je dat kunnen zien, dan nog heb je pech, want het MOET eerst door de computer gecheckt worden. De conducteur weet het absoluut nooit 100% zeker van tevoren.
Reputatie 7
@Sivan Spannend 🙂
Reputatie 4
En als die trein uitpuilde van de reizigers, waarbij er ook reizigers op het perron moesten achterblijven, is het goed aan te nemen dat de conducteur de eerste klas hoogstwaarschijnlijk heeft vrijgegeven voor alle reizigers en zaten die "studentjes" dan dus gewoon waar ze mochten zitten.
Slidestops, ik stuur je even een berichtje!
Reputatie 7
@Sivan das dan ook wel weer apart, aangezien hij een overgangsbewijs van 2-1 schrijft met wettelijke verhoging, dan mag die persoon juist blijven zitten. Het kan uiteraard wel zo zijn dat hij überhaupt geen kaartje had. Maar dat is voor ons natuurlijk een vraag waar we nooit antwoord op zullen krijgen 🙂
Ik zat zojuist in een zeer volle sprinter, waarbij de conducteur uitsluitend het eerste deel en de 1e klas coupé in het andere deel heeft gecontroleerd (waarna de HC geruime tijd met de reiziger bezig was (mogelijk een UvB), waarna de HC de reiziger naar de 2e klas begeleidde).

Het heeft ook te maken met de mogelijkheden die de conducteur op dat moment heeft w.b. controle.
Reputatie 1

echt bijzonder dat jij als hoofdconducteur van de buitenkant niet kan zien wat iemand voor kaart heeft.
Ik heb al heel wat km afgelegd met NS. Ik reis al 5 jaar 1e klas en ik kan de meeste mensen wel eruit plukken die geen 1e klas abonnement hebben.

Dit kan herkennen aan uiterlijk, houding en gedrag.
Houding en gedrag kun je heel gauw herkennen aan dat ze geen zin hebben om door te lopen, omdat het zo verleidelijk is om op de leren rode stoel te gaan zitten en lekker weinig mensen. Tja, dan moet je gewoon extra voor betalen.
Uiterlijk kan je herkennen door bijvoorbeeld leeftijd, een scholier van 16 jaar zal ongetwijfeld geen 1e klas kaartje hebben. 90% kans dat dit het geval is. Deze scholieren hebben jonge beentjes en kunnen makkelijk als vee vervoerd worden (lees staan in de trein).

Een oproep aan alle conducteurs: mocht de trein vol zijn, controleer alleen de 1e klas en bekeur de gasten die geen 1e klas kaartje hebben. Deze bekeuring mag wel verhoogd worden.
Reputatie 7
Reputatie 1
of mijn baas betaald of niet, doet er niet toe. NS ontvangt geld van mij of van baas en wil daar ook voor 1e klas reizen.
Omdat ik langs de 1e klas ben gelopen en van die irritante studentjes in de 1e klas zaten. Jij als hoofdconducteur kan dat ook wel bedenken dat deze gasten geen 1e klas kaart heeft en deze per direct op de bon zal moeten slingeren!!!! Er worden al meerdere topics al aangemaakt door verschillende 1e klas reizigers die zich aan doodergeren dat conducteurs geen ene moer doet doet om UVB uit te schrijven. Realiseert u wel hoeveel een 1e klas jaarabonnement kost??? Volgens mij niet....
Reputatie 7
Hoe weet je dat zo zeker, in een ICM-3 is maar een half bakje aan 1eklas plaatsen, dat wil niet zeggen dat die dan allemaal bezet zijn door zwartrijders. Overigens zei je in een ander topic dat je baas betaald toch 😉? (https://forum.ns.nl/de-trein-11/klacht-27641/index3.html#post172463)

Bij deze storing zijn veel treinen uitgevallen en vertraagd. Heb je vertraging gehad dan kun je GTBV aanvragen. Je betaald nog steeds voor een vervoersbewijs, niet voor een zitplaats
Reputatie 1
Zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met de grote seinstoring bij Zwolle, daardoor is de materieel omloop zeer waarschijnlijk ook flink verstoord.

Seinstoring of geen seinstoring. Ik had net zo goed een 2e klas abonnement kunnen aanschaffen. Ik BETAAL voor 1e klas. Ik weet 100% zeker dat zeker de helft van de 1e klas reizigers geen 1e klas kaart gehad hebben.
Ze moeten echt alleen maar controleren in de 1e klas als het druk is.
Reputatie 7
Zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met de grote seinstoring bij Zwolle, daardoor is de materieel omloop zeer waarschijnlijk ook flink verstoord.

Reageer