beantwoord

bredere bagagerekken a.u.b

• 15 October 2021
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 4

Vandaag vanuit Schiphol naar Zandvoort viel het mij op hoe smal de bagagerekken zijn van de SNG. In vergelijking met de SLT zijn de rekken zo smal dat een gemiddeld stuk handbagage niet erg veilig boven de hoofden van passagiers gestald kan worden. Als de rekken in de SNG 10 cm breder worden zal dat we hoop schelen en acht ik de kans klein dat er bagage uit de rekken valt. Zie foto’s ter vergelijking tussen de SLT en de SNG. 

Wil NS hier eens naar kijken, met het oog op vervoersveiligheid?

icon

Beste antwoord door Jeroen 15 October 2021, 17:22

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

Daar zijn de treinen wel op gestest voor afname, een groter gevaar van bagage rekken is dat mensen daar hun hoofd tegen stoten en dat risico is ook veel hoger dan dat er een koffertje uit zal vallen.

Reputatie 4

Dit lijkt mij niet het beste antwoord. Met 70 inches / 182 cm stoot ik in ieder geval niet mijn hoofd. Dat is ongeveer de gemiddelde Nederlandse persoonslengte.

Natuurlijk bestaat het risico dat langere mensen hun hoofd stoten, maar daar denk ik dat deze mensen zich daar wel bewust van.

Die test resultaten wil ik nog wel eens zien. Ik vermoed dat mensen de rekken niet gebruiken waardoor bagage op andere plekken beland: in het gangpad, op stoelen. 

Reputatie 7
Badge +1

Op vrijwel alle treinen naar die airport van Schiphol is dat dus het geval, mede versterkt omdat het daarbij vaak om anders nooit met die trein reizenden gaat. Zeker in de dubbeldeks IC.

Reputatie 7
Badge

Zeker in de dubbeldekkers kun je koffers niet in het rek plaatsen. We worden aangemoedigd om met de trein naar de luchthaven te gaan maar de treinen zijn niet berekend op de vele bagage die we meenemen!

Reageer