Breedte gangpad NS treinen

• 3 augustus 2014
  • 15 reacties
  • 2420 Bekeken

Ivm met de aanschaf van een koffer (die door het gangpad moet passen...:) );
Wie weet hoe breed het gangpad vd NS treinen is?
(smalste punt (tussen de armleuningen?) ivm koffer achter mij aan trekken/rollen)
Of misschien wil een dagelijkse treingebruiker dit even opmeten?

Ik heb overal gezocht, maar kan dit nergens vinden...!!??
Alvast mijn dank!

15 reacties

Ha, goede vraag! Het is misschien slim om een koffer te kopen met vier wieltjes, zodat je hem ook zijwaarts kan verplaatsen? Samsonites hebben dat meestal, heel handig.

Geen idee wat de breedte van het gangpad is.
Dank voor je reaktie!

Off-topic:
Spinners met vier kleine wieltjes zijn leuk voor gladde NL vloeren, maar in het buitenland een drama met alle oneffen paden, losse tegels, stoepje op-af, trapjes, gaten etc. Je wilt niet weten hoeveel reizigers met kapotte spinnerwieltjes ik al tegenkwam... 😞 Soms kompleet afgebroken.
Kortom: ik wil juist een koffer met 2 grote wielen, vandaar mijn vraag.
rond de 75/ 50 cm volgensmij, ligt er ook aan welke trein je pakt
Dank voor je antwoord!
Alleen is 50-75cm een wel erg grote range... 🙂
op welk traject reis je? Dan weet ik met welke trein en hoeveel het ongeveer zal zijn 🙂
Goed punt! :)
Apeldoorn-Schiphol
op dit traject rijdt de ICMm (

) (

) daar kan je al zien dat het rond de halve meter zit, misschien net 60 cm.
Zo schat ik het zelf ook in: ca 50-60cm.
Alleen is dat nu precies waar de meeste koffermaten ook zitten, en dan kan een paar cm het verschil maken tussen net wel 😃 of net niet 😠 passen...
Dan zou ik een iets kleinere pakken, 50 cm dus, dan weet je zeker dat je er door past. liever 10 cm over als 10 cm te weinig!
Zo makkelijk is dat niet: =<50cm heb je zeer weinig keus aan koffers.
Bovendien zou ik het graag exact willen weten om teleurstellingen te voorkomen.... 🙂
Dan nog is het de vraag of je ermee de trap op en af komt en door dat onhandige klapdeurtje als er eens een VIRM rijdt, vooral die waar nog een liftschacht in zit.
Als het niet past kun je toch gewoon op het balkon gaan zitten? Dat vind ik met een grote koffer sowieso vaak praktischer dan dat gehannes door een drukke trein.
Dank voor de alternatieven!

On-topic:
Hoe breed is het gangpad?
Als het gangpad niet breed genoeg is, dan til je die koffer toch gewoon even op. Daar laat je het toch niet van afhangen welke koffer je aanschaft? Wat is het probleem?
Dank voor de alternatieven!

On-topic:
Hoe breed is het gangpad?

Ongeveer 2x de helft.:P

Reageer