beantwoord

Brief gekregen voor boete vergeten Studentenreisproduct, maar ben hem nooit vergeten. Wat nu?

• 27 June 2014
  • 2 reacties
  • 595 Bekeken

Ik heb laatst thuis een brief gekregen waarin staat dat ik laatst mijn OV studentenproduct een keer ben vergeten. Hierdoor moet ik 35 euro + de kosten van 'mijn' reis betalen. Toen ik deze brief kreeg heb ik hem (stom van me) op een stapel gelegd, omdat ik er vanuit ging dat het een fout betrof.

Vandaag kreeg ik echter opnieuw een brief: ik heb mijn boete niet betaald en hierdoor komen er nog 10 euro administratiekosten bij. De eerste boete (die 35 euro + de reiskosten) zou ik terug kunnen vragen, las ik vandaag. Natuurlijk betaal ik deze liever helemaal niet, omdat ik zelf nooit mijn OV ben vergeten. Maar stel dat ik deze nou toch betaal, dan ben ik evengoed wel die 10 euro helemaal kwijt.

Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Thom 27 June 2014, 22:30

Alsnog reageren. Uw boete kan u kwijtgescholden worden, het staat niet vast. De tien euro is uw eigen schuld, helaas, u had op tijd moeten betalen, dat heeft u niet gedaan en daar bent u zelf verantwoordelijk voor.

Betaal de boete vast met de verhoging en dien dan uw bezwaar in bij NS. Alle herinneringen zijn voor uw rekening en of u de boete terecht vindt of niet doet voor het moeten betalen niet ter zake. Door een bezwaar in te dienen is er een mogelijkheid dat u de boete terugkrijgt, het is geen recht. Er is een nummer aanwezig in de vorm van D123456. Dat moet u overleggen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Alsnog reageren. Uw boete kan u kwijtgescholden worden, het staat niet vast. De tien euro is uw eigen schuld, helaas, u had op tijd moeten betalen, dat heeft u niet gedaan en daar bent u zelf verantwoordelijk voor.

Betaal de boete vast met de verhoging en dien dan uw bezwaar in bij NS. Alle herinneringen zijn voor uw rekening en of u de boete terecht vindt of niet doet voor het moeten betalen niet ter zake. Door een bezwaar in te dienen is er een mogelijkheid dat u de boete terugkrijgt, het is geen recht. Er is een nummer aanwezig in de vorm van D123456. Dat moet u overleggen.
Welkom op het forum Rens Neuvel!

Het antwoord van Thom is correct. Ik wil je aanraden om eerst de boete te betalen en dan bezwaar in te dienen bij onze schriftelijke klantenservice. De herrinneringen blijven namelijk gewoon komen en deze zijn voor je eigen rekening. Het is belangrijk dat je een bewijs van het recht op je weekend/week Studentenreisproduct meestuurt. Dit bewijs kan je uitprinten in je persoonlijke Mijn DUO omgeving. Vermeld in je bezwaar ook het kenmerknummer van de boete. Dit nummer begint met een D en bestaat verder uit 6 cijfers.

Je kunt je brief adresseren aan:

NS Boetebeleid
Postbus 2025
3500 HA Utrecht

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer