beantwoord

brompton in de trein

  • 21 December 2020
  • 10 reacties
  • 848 Bekeken

  • Reisadviseur*
  • 4 reacties

Ik word zojuist lastig gevallen door de conductrice op trein 4208 om 7 uur in de trein van Utrecht naar Rotterdam. Mijn opgevouwen brompton staat net als de afgelopen 12 jaar keurig opgevouwen naast mij voor de lege plek naast mij. Er zitten 3 mensen in de coupe. De conductrice draagt mij op de fiets die enorm in de weg staat, op het balkon te zetten….dit heb ik in 12 jaar nog nooit meegemaakt.  Ik sla er de eigen regels van NS op na. Pas als er hinder is voor andere passagiers kan de conducteur verzoeken de vouwfiets op het balkon te zetten ( NS onderscheidt 2 categorieën: gewone fietsen en vouwfietsen) ik besluit te blijven zitten maar voel me zo vroeg in de ochtend buitengewoon onwelkom onderweg naar mijn werk in het ziekenhuis waar ik weer een lange dag ga werken. Naar dat het zo moet in de trein in deze tijd...kan iemand mij vertellen wat nu precies de regels zijn?

icon

Beste antwoord door LADa 21 December 2020, 08:28

Bekijk origineel

10 reacties

Het is natuurlijk niet toegestaan met u vouwfiets andere zitplaatsen te blokkeren.

Goedemorgen! Dank voor je reactie. Ik blokkeer geen zitplaats want er mag momenteel niemand direct naast mij zitten. In de periode voor COVID stond mijn fiets altijd tussen de 2 ruglings aan elkaar geschakelde stoelen omdat de fiets natuurlijk niemand in de weg mag staan. 
 

Reputatie 7
Badge +3

Verder dien je alle aanwijzingen van het personeel op te volgen. Dus gewoon doen wat de conductrice zegt.

Reputatie 7

En met een gezichtsmasker mag iedere stoel bezet zijn ook die naast u.

In de eerste lock down was een gezichtsmasker nog niet voorgeschreven en moest de plaats leeg blijven dat is nu niet meer.

U moet u brompton net zo neer zetten als voor Covid 19

In een vrijwel lege trein…. Om 7 uur in de ochtend....
Maar ik ga het doen hoor, weer tussen de stoelen.

Reputatie 7
Badge +3

In een vrijwel lege trein…. Om 7 uur in de ochtend....
Maar ik ga het doen hoor, weer tussen de stoelen.


Het maakt niet uit of de trein vrijwel leeg is. Je neemt een extra zitplaats in en blokkeert een 'vluchtweg' als de fiets bij de zitplaats aan het gangpad staat. Daarbij dien je altijd aanwijzingen van het treinpersoneel op te volgen. Jouw vouwfiets mag onder voorwaarden de hele dag gratis mee.

Goedemorgen LaDa en welkom bij de NS Community. 

 

Ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat de regels zijn. Onderaan deze pagina lees je de regels met betrekking tot een vouwfiets. 
Uiteraard is het wel belangrijk om de aanwijzingen van de conducteur/conductrice op te volgen. Ondanks deze ervaring, hoop ik dat je een goede werkdag zult hebben. 

 

Dank je wel!

ik heb de regels voor vouwfietsen bekeken en mijn fiets blokkeerde geen enkel gangpad of doorgang. Ik ga er een mooie werkdag van maken.

Vr grt 

Goedemorgen! Dank voor je reactie. Ik blokkeer geen zitplaats want er mag momenteel niemand direct naast mij zitten.

Dat is niet correct, alle zitplaatsen in de trein mogen op dit moment gebruikt worden. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien toch maar laten betalen voor vouwfietsen in de trein? Vouwfiets moet ingeklapt zijn voor het instappen, maar ze rijden hem gewoon uitgeklapt de trein in. Gratis meenemen betekent niet dat je je dan niet aan de regels hoeft te houden.

Reageer