Busvervoer bij werkzaamheden

• 17 mei 2014
  • 2 reacties
  • 262 Bekeken

Vandaag 17 mei om 8.58 zijn mijn vrouw en ik ( keuzedag geactiveerd) met de Inter City van Rotterdam Alexander naar Utrecht. Wij wisten dat de trein niet verder dan woerden zou gaan , dan overstappen op de Bus. Half uurtje extra reistijd. Nou dacht ik altijd dat je als Manager bij NS wel wist dat er minstens 100 mensen in een Inter City uit Rotterdam zouden zitten en als er dan nog een Sprinter uit Amsterdam via Breukelen bij komt staan er ineens een paar honderd mensen in een grote chaos bij het " busje komt zo" alleen kwam er helemaal geen busje na nog eens 10 min wachten en nog meer passagiers en chaos en geen busje te zien. Hier hadden minstens 5 bussen klaar hadden moeten staan. SCHANDALIG, SCHANDALIG!! wat een blamage de managers zaten zeker weer een bonusje te verdelen. Wij hebben van ellende zo snel mogelijk een trein retour naar Rotterdam terug genomen en nu wil ik mijn vrije keuzedagen terug hoe doe ik dat. Groeten twee 65 plussers Rob en Tiny

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het ongemak zou al redelijk minder worden als er genoeg bussen zijn om te kunnen zitten. Vandaag is het geen goede dag om een dagkaart op te nemen of met een weekendvrijkaart of iets dergelijks te reizen. Omdat Woerden Utrecht er uit ligt is het hele verkeer van het westen naar en van het oosten en noorden ontregeld. Dan maar naar Maastricht? Helaas, bussen tussen Eindhoven en Weert. Vanuit de Randstad lag Den Haag- Dordt er ook een tijd uit maar dat is opgelost. Venlo dan? Helaas een aanrijding met een persoon, dat is alleen maar tragisch maar goed, reizen kan niet tussen Tilburg en Boxtel. Den Helder? Helaas ook daar een deel met de snelbus. Vanuit de Randstad is het wel erg lastig vandaag. Naar Maastricht moet vanuit het westen wel met een erg lange omweg als je de snelbus wilt mijden. Gelukkig is het probleem bij Schiphol opgelost, dus het is mogelijk.

En dan hopen op voldoende en goed rijdende bussen. Aan de rijtijden van deze bussen is vaak geen touw vast te knopen in de praktijk. De werkzaamheden in het weekend plannen is natuurlijk wijs van NS maar als weekendvrijabonnementshouder heb je er wel vaak last van. Vandaag zijn wel erg veel langeafstandsverbindingen niet te doen in de praktijk. Probeer maar eens van Rotterdam naar Maastricht te komen met de trein........

Met het busje is niet echt een kwestie van de een is half levend en de ander half dood, maar toch. Het busje komt zomaar niet en ik heb geen zin me in een zich wat agressief gedragende kluwen te bewegen omdat er te weinig bussen rijden en men toch zittend met de bus mee wil.

U heb wel ingecheckt in Rotterdam maar ik neem aan in Woerden de trein teruggenomen en in Rotterdam weer uitgechecked. De werkzaamheden waren aangekondigd dus het is toch een lastig verhaal. Probeert u het bij de klantenservice. Wat ook kan is dat een van de NS-medewerkers het hier oppikt maar die zijn er doorgaans maandag pas weer. Coulance is mooi maar nu eenmaal geen recht.
Beste Robert en Tiny,

Steeds meer mensen reizen met de trein tussen Utrecht Centraal en Woerden. Daarom verdubbelt ProRail de twee sporen tussen de stations Leidsche Rijn en Utrecht Centraal. Samen met ProRail proberen we deze werkzaamheden zo te plannen dat zo min mogelijk reizigers hier last van ondervinden, dit is vaak of in de nacht of in het weekend.

Ik vind het spijtig te lezen dat er geen bussen aanwezig waren op het moment van overstappen. Soms kan het even duren voordat er voldoende bussen aanwezig zijn. Graag zou ik daarom willen uitzoeken wat ik voor jullie kan betekenen. Ik zal via een priv├ębericht contact met jullie opnemen.

Ik heb de titel van dit topic aangepast zodat de titel beter de inhoud van dit topic dekt.

Vriendelijke groet, Femke

Reageer