beantwoord

Camerabeelden van diefstal

  • 10 February 2023
  • 5 reacties
  • 377 Bekeken

Telefoon en portemonee op toilet laten liggen. Suf natuurlijk, maar toen ik een paar minuten later terugging was alles weg. Rit 5664 Treinstel 2738. Dinsdagavond 7 Feb. Waarschijnlijk ergens in een prullebak gegooid. Mijn telefoon heb ik nog een dagje om de zoveel tijd laten rinkelen. Tevergeefs. Aangifte doen kost nog even tijd. Ik wil vragen aan de NS of ze de camerabeelden van de toegang naar het toilet kunnen bewaren totdat de politie ze kan opvragen.

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 10 February 2023, 21:50

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi IJsseldeltarijder en welkom bij onze Community.

Jeetje, dat is wel een hele zure gebeurtenis! Het verzoek tot het veiligstellen van de camerabeelden doe je het snelst via de klantenservice. Via deze Community kan ik helaas niet je gegevens doorzetten naar de afdeling die deze vereist.

Ik hoop desondanks dat je toch snel resultaat ziet van je aangifte.

Goedezaterdagmorgen Tomas,

  Bedankt voor je reactie. Helder. Ik kan me ook voorstellen dat niet alles zomaar kan worden doorgegeven in verband met allerlei privacyregels voor reizigers.

Naar welke afdeling kan ik aan klantenservice vragen om de gegevens van treinstel, nummer en tijdstip door te geven?

Reputatie 7
Badge +1

Goedezaterdagmorgen Tomas,

  Bedankt voor je reactie. Helder. Ik kan me ook voorstellen dat niet alles zomaar kan worden doorgegeven in verband met allerlei privacyregels voor reizigers.

Naar welke afdeling kan ik aan klantenservice vragen om de gegevens van treinstel, nummer en tijdstip door te geven?

Ik denk eerlijk gezegd dat er helemaal geen camerabeelden zijn. Ik heb in ieder geval nooit een camera gezien op de plekken waar de toiletten zijn. Voorts vind ik dat je wel heel erg snel uitgaat van diefstal. Het kan ook gewoon zo zijn dat iemand de spullen heeft gevonden op het toilet en dit heeft afgegeven bij NS of bij de politie. Tomas zal niet reageren want meestal heeft een moderator maar 1 a 2 keer dienst in een week op de community. Heb je de items inmiddels als verloren gemeld bij NS? 

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk eerlijk gezegd dat er helemaal geen camerabeelden zijn. Ik heb in ieder geval nooit een camera gezien op de plekken waar de toiletten zijn.

Bij SNG zitten op alle balkons diverse bewakingscamera's, waarmee volgens mij alle coupes in beeld gebracht worden. De toegang tot het toilet zit zo ongeveer pal voor het balkon.

Ik kan me zo voorstellen dat de buitenzijde van het toilet wel in beeld gebracht wordt.

Reputatie 6
Badge +2

Naar welke afdeling kan ik aan klantenservice vragen om de gegevens van treinstel, nummer en tijdstip door te geven?

Je hebt hier niet specifiek een afdeling voor nodig. Onze klantenservice zal jouw verzoek intern doorzetten naar de juiste afdeling.

Reageer