Camere in intercity coupés | NS Community
beantwoord

Camere in intercity coupés

  • 20 January 2022
  • 3 reacties
  • 596 Bekeken

Goedendag medetreinliefhebbers, Ik heb een vraag gerelateerd aan de veiligheid tijdens het reizen. Ik weet dat er camera's in sprinters zoals SLT's, Flirt's en SNG's aanwezig zijn maar geld dit ook voor intercity's? Ik heb gehoord dat er op de balkonnen in intercity's camera’s aanwezig zijn en heb deze zelf ook zien hangen maar ik heb nog nooit een camera gezien in de coupés zelf. Ik zou dit namelijk raar vinden als dit niet zo is want dan zou je in het geval van een overtreding de dader alleen kunnen zien tijdens het in-uitstappen. Ik heb hier geen duidelijk antwoord op kunnen vinden dus als iemand het antwoord weet hoor ik het graag. 

icon

Beste antwoord door Julian 20 January 2022, 14:51

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Emile1234. Welkom bij de Community.

Ik moet eerlijk bekennen hier ook de details niet vanaf te weten. Wellicht kan @Loes, @Julian, @Edwin of @Jeroen hier iets over vertellen.

Reputatie 7
Badge

Voor zover ik weet, heeft van ons Intercity materieel alleen de VIRM camera’s aan boord en die zitten inderdaad alleen op de balkons.

Je kunt dan inderdaad als je de beelden terugkijkt, niet zien dat iemand wat uitvreet, maar aan de hand van een signalement zie je dan die persoon wél uitstappen.

Over het waarom hiervan weet ik helaas niets.

Bij de VIRM deelseries 2 en 3 worden bij de huidige revisie ook camera's in de coupés geplaatst. De nieuwe ICNG heeft eveneens camera's in de coupés.

Dus met nieuwe treinen en treinen die vanaf nu vernieuwd worden zullen er waarschijnlijk ook in alle coupés camera's zitten, maar met de oudere bestaande intercitymaterieel nog niet helaas.

Reageer