beantwoord

Chaos 17 mei 207

• 17 mei 2017
  • 6 reacties
  • 318 Bekeken

Reputatie 3
Ivm seinstoring tussen Ede en Arnhem reden er geen treinen en dus onstaat er al snel een kleine chaos in station Arnhem.
Zijn er wel of geen bussen en hoe kom je in Utrecht en verder?
Er werd omgeroepen om via Den Bosch naar Utrecht te reizen; een flinke omweg maar goed.
Trein bestond uit twee DDZ stellen welke aardig vol zat.
Dan gaat de ellende pas echt beginnen: bij Oss rijden we niet verder zogen ivm een defecte trein verderop.
Iedereen uitstappen en verder geen communicatie. Daar staan dan een paar honderd klanten waaronder een aantal bejaarde reizigers.
Temperatuur is 30 graden en zoek het maar uit.... De Omgeleide ICE kan overigens wel zijn weg richting Den Bosch vervolgen, ik hoor graag op basis van welke argumenten dat gebeurt. Uiteindelijk met zijn allen in een propvolle sprinter naar Den Bosch. Geen defecte trein gezien onderweg. Ook in Den Bosch chaos. Wederom wachten op de trein naar Utrecht waar ik na 2 uur en 1 kwartier aankom. Normaal duurt de reis Arnhem Utrecht 35 minuten.
Als compensatie voor al deze ellende ontvang ik naast de rechtmatige gtbv graag 4 dagkaarten. Excuses hoeft niet, dat doet NS zo vaak dat ik er nul waarde aan hecht.
Verdraaid moeilijk om het bij deze organisatie tussen de oren te krijgen dat de Klant Koning is, juist met hoofdletters.
En klanten donder je niet zomaar uit de trein om ze het zelf uit te laten zoeken.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 17 mei 2017, 23:41

NS zou soms nog wel iets kunnen verbeteren aan de reisinformatie. Jammer ook dat geadviseerd wordt via Den Bosch te reizen, via Deventer is ongeveer even snel, met meer kans op een zitplaats.
Maar een seinstoring is toch echt een probleem van ProRail, waar niet alleen reizigers maar ook NS last van heeft. Bussen worden besteld als er verwacht wordt dat een probleem een poosje duurt. Maar de bussen staan niet de hele dag bij alle stations te wachten, dus het duurt even voor ze er zijn...
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge
En wederom as we speak weer een bende op Arnhem. Wat een gepruts en de reiziger naar Utrecht en verder mag via Den Bosch. Geen creativiteit dus laat de reiziger maar lekker uren omrijden. Dus Klaas Jan... dit is de volgende keer al. Vorige keer was trouwens ook al een volgende keer enz.
Btw zijn de dagkaarten al onderweg? Die heb ik nu wel dubbel en dwars verdiend.
Er is bij Ede-Wageningen een sprinter ontspoord, daar wil je in de eerste instantie geen andere treinen langs hebben rijden tot je duidelijk hebt wat wel en wat niet kan. Heeft niets met creativiteit te maken, maar puur veiligheid. De intercitytreinen rijden nu wel tussen Arnhem en Utrecht.
Reputatie 3
En als klap op de vuurpijl 2 NS'ers die gigaruzie maken met elkaar op perron 11. Ongehoord ten overstaan van vele klanten!!!!
Reputatie 3
En wederom as we speak weer een bende op Arnhem. Wat een gepruts en de reiziger naar Utrecht en verder mag via Den Bosch. Geen creativiteit dus laat de reiziger maar lekker uren omrijden. Dus Klaas Jan... dit is de volgende keer al. Vorige keer was trouwens ook al een volgende keer enz.
Btw zijn de dagkaarten al onderweg? Die heb ik nu wel dubbel en dwars verdiend.
Wel goed dat jullie je feedback en teleurstelling hier delen. Ik vind het jammer om te lezen, maar wel goed. Met name de concretisering kan ik me in vinden. We proberen altijd handelingsperspectief te bieden en melden dat je voor het donker hopelijk thuis bent is dat niet. Of in ieder geval niet de wijze die we voor ogen hebben. De situatie zoals Ton deze beschrijft is een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar dat is geen excuus. Hopelijk merken jullie een volgende keer dat we het beter voor elkaar hebben.
Reputatie 1
Heel herkenbaar dit. Ook in Rotterdam was de chaos gigantisch, werd er niets omgeroepen, vielen er 5 min voor vertrek treinen uit en staat een medewerker van de NS doodleuk te verkondigen dat hij hoopt dat "iedereen voor het donker thuis is" in plaats van concrete informatie over de toedracht en oplossingen (alternatieve reisroutes) te geven. Het is mij in keer geval duidelijk dat de NS het allemaal niet zo veel boeit en dit niet serieus oppakt.
Ook vandaag, donderdag 18 mei, is het weer een helse rit met het veevervoer van de NS: na een trein die met 15 min vertraging binnenkomt op Leiden en na 2x in de middle of nowhere te hebben stilgestaan rijdt de trein nu weer verder richting Rotterdam. Zelfs met droog en mooi weer krijgt de NS het niet voor elkaar de reiziger op tijd van A naar B te brengen. Heel irritant, maar ik baal er nog meer van dat de communicatie van de NS vrijwel altijd gebrekkig is op het moment dat er vertraging is of wijzigingen zijn
Reputatie 6
Badge +1
NS zou soms nog wel iets kunnen verbeteren aan de reisinformatie. Jammer ook dat geadviseerd wordt via Den Bosch te reizen, via Deventer is ongeveer even snel, met meer kans op een zitplaats.
Maar een seinstoring is toch echt een probleem van ProRail, waar niet alleen reizigers maar ook NS last van heeft. Bussen worden besteld als er verwacht wordt dat een probleem een poosje duurt. Maar de bussen staan niet de hele dag bij alle stations te wachten, dus het duurt even voor ze er zijn...

Reageer