beantwoord

claim

• 17 januari 2016
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

Ik heb net een claim (nr: 41077594) ingediend wegens vertraging afgelopen vrijdag, maar kon daarbij geen toelichting toevoegen, dus bij dezen:
Ik reisde van Amsterdam Amstel naar Rotterdam Centraal, maar kreeg bij Gouda te horen dat te trein niet verder reed wegens een stroomstoring bij Rotterdam Noord. De mogelijkheden waren om via Den Haag te rijden (een uur extra reistijd) of naar Rotterdam Alexander te gaan en daar met de RET verder te reizen.
Ik heb dus om 18:01 bij Rotterdam Alexander uitgecheckt, waar ik eigenlijk om 17:55 op Rotterdam Centraal zou zijn geweest. Daarna heb ik de metro moeten nemen naar Beurs (kosten: 2,20), waardoor de vertraging uiteindelijk opliep tot meer dan 30 minuten. Worden deze metrokosten ook vergoed?
icon

Beste antwoord door Minke NS 17 januari 2016, 16:20

Hoi Annick, welkom op het NS serviceforum!

Wat balen dat je vertraging hebt gehad afgelopen vrijdag. Door een defecte spoorbrug en een sein- en wisselstoring liep het helaas niet helemaal lekker rond Rotterdam. Ook ik zie dit liever anders. Volgens de voorwaarden van Geld terug bij vertraging moet je blijven reizen met NS om recht te hebben op een vergoeding. Als uitzondering wordt er wel aangehouden dat reizen met een andere vervoerder mag, wanneer we hebben overlegd met deze andere vervoerder en dit ook als informatie omroepen of op de site plaatsen. Binnen 6 weken zul je een reactie ontvangen. Wanneer je het hier niet mee eens bent, kun je bezwaar indienen via de klantenservice. Voor nu raad ik je aan om het bericht af te wachten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Dit soort situaties leidt altijd tot onduidelijkheid. Uw claim zal eerst worden geweigerd, aangezien u volgens de gegevens die NS heeft met minder dan een halfuur vertraging bij Alexander hebt uitgecheckt. Daarna kunt u het beste even met de klantenservice bellen of u met uw claimnummer hier melden om toch GTBV te vragen. Of u die krijgt, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Normaal gesproken vergoedt NS geen vervoer door anderen. Is er in de trein omgeroepen dat je de metro kon nemen vanaf Alexander naar Rotterdam Centraal?
Hoi Annick, welkom op het NS serviceforum!

Wat balen dat je vertraging hebt gehad afgelopen vrijdag. Door een defecte spoorbrug en een sein- en wisselstoring liep het helaas niet helemaal lekker rond Rotterdam. Ook ik zie dit liever anders. Volgens de voorwaarden van Geld terug bij vertraging moet je blijven reizen met NS om recht te hebben op een vergoeding. Als uitzondering wordt er wel aangehouden dat reizen met een andere vervoerder mag, wanneer we hebben overlegd met deze andere vervoerder en dit ook als informatie omroepen of op de site plaatsen. Binnen 6 weken zul je een reactie ontvangen. Wanneer je het hier niet mee eens bent, kun je bezwaar indienen via de klantenservice. Voor nu raad ik je aan om het bericht af te wachten.
Bedankt voor de reacties! Er is inderdaad in de trein omgeroepen dat we verder konden reizen met de RET.
Als NS uw claim afwijst omdat ze vinden dat u uw recht op GTBV hebt verspeeld door te reizen met de RET dan kunt op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden van NS aanspraak maken op volledige vergoeding van uw treinkosten van Amsterdam Amstel naar Rotterdam Centraal. U geeft immers aan dat de verwachte vertraging bij omreizen via Den Haag meer dan 60 minuten zou zijn.
Jammer dat Minke je hier niet op wees in haar reactie en nu alleen dat deel van de voorwaarden aanhaalt dat mogelijk in uw nadeel uitpakt.

Reageer