beantwoord

Claim onterecht afgewezen

• 2 juli 2014
  • 4 reacties
  • 272 Bekeken

Beste NS,

Ik reis gemiddeld 4x per week met de trein van mijn huis (Arnhem-Zuid) naar mijn werk (Enschede) en terug. Dit gaat meestal vlekkeloos, maar soms heb ik vertraging. Dit kun je verwachten, maar het is wel heel vervelend om vertraging te hebben en in de maand mei twee claims ingediend bij de NS, omdat ik meer dan een half uur vertraging had. Deze zijn echter afgewezen, omdat ik niet meer dan een half uur vertraging zou hebben opgelopen. Dit klopt echter niet: ik had wel degelijk meer dan 30 minuten vertraging. Door een vertraging van meer dan 15 minuten, heb ik mijn aansluiting gemist in Deventer en de volgende aansluiting van 30 minuten later had ook nog eens een paar minuten vertraging). Ik was zodoende meer dan een half uur later op mijn plaats van bestemming. Traject was Arnhem-Zuid -Enschede en ik ben overgestapt in Deventer. Aan mijn in- en uitcheckmomenten is duidelijk te zien dat mijn verhaal klopt. Hoe kan ik bezwaar maken?

Vriendelijke groet,

Werend
icon

Beste antwoord door IskOV 2 juli 2014, 09:22

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van NS. Ze willen het claimnummer weten en dan kunt u uw verhaal kwijt, en gaan ze het nog eens beoordelen.

Mogelijk gaat NS ervan uit dat u voor Arnhem Zuid-Enschede de snellere route met Syntus via Zutphen/Delden neemt en dat er op dat stuk minder vertraging was. Maar dat u dat niet heeft gedaan valt aan te tonen doordat u niet in Zutphen bij NS bent uitgecheckt en bij Syntus weer ingecheckt; en de route via Deventer is een toegestane route, dus dat zou geen probleem moeten opleveren.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge
U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van NS. Ze willen het claimnummer weten en dan kunt u uw verhaal kwijt, en gaan ze het nog eens beoordelen.

Mogelijk gaat NS ervan uit dat u voor Arnhem Zuid-Enschede de snellere route met Syntus via Zutphen/Delden neemt en dat er op dat stuk minder vertraging was. Maar dat u dat niet heeft gedaan valt aan te tonen doordat u niet in Zutphen bij NS bent uitgecheckt en bij Syntus weer ingecheckt; en de route via Deventer is een toegestane route, dus dat zou geen probleem moeten opleveren.

Welkom werend! Ik heb je topic verplaats naar In de trein om de vindbaarheid te vergroten. Om je claim te laten herzien ontvang ik graag in een priv├ębericht je NAW-gegevens, claimnummers, telefoonnummer + goede toelichting van de reis. Zo kunnen we nogmaals naar je claim gaan kijken.
IskOV en Laura: dank!
@Laura: Net een bericht naar je verstuurd.
Opgelost! Laura bedankt!

Reageer