beantwoord

Claim voor geld terug bij vertraging klopt niet - onmogelijk om wel geld terug te vragen?

• 14 september 2014
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

7 september was het mijn plan om van Zwolle via Utrecht naar Maastricht te reizen.
De reis naar Utrecht ging prima, waar ik om 14:48 de trein pakte richting Maastricht.
Door een aanrijding met een persoon bij Roermond kon de trein waar ik inzat echter niet verder rijden dan Eindhoven. Er werd toen omgeroepen dat mensen voor de richting Maastricht om moesten rijden via Venlo, dus heb ik dat gedaan. Vanaf hier moest ik naar Roermond (met Veolia, dus in Venlo uit- en ingecheckt) en dan vanaf Roermond weer met de NS (weer opnieuw uit- en ingecheckt) naar Maastricht. Ik ben om 19:40, anderhalf uur later dan de bedoeling was, in Maastricht aangekomen.

Nu wilde ik dus geld terug vragen via mijn NS, maar daar kon ik alleen kiezen voor het traject Zwolle-Venlo of Roermond-Maastricht. Nu heb ik voor dat eerste traject een claim ingediend voor geld terug bij vertraging, maar nu ik de claim inzie, staat er Vertrekstation Zwolle en Aankomststation Nijmegen - waar ik helemaal niet langs ben geweest.
Ik verwacht dus geen geld terug te krijgen met deze claim, want Zwolle-Nijmegen is een hele andere trein dan de mijne, die wel vertraging had.

Is het nu onmogelijk voor mij om wel geld terug te vragen? Of had dat alleen gekund als ik niet bij Veolia had ingecheckt? (Anders was het namelijk gewoon vertrekstation Zwolle en aankomststation Maastricht geweest.

Nog een tip: Ik vind het jammer dat je bij het indienen van een claim voor geld terug bij vertraging geen toelichting kunt geven.
icon

Beste antwoord door Thijs2 15 september 2014, 09:34

Beste ekeekeeke, welkom op het forum. Ik denk dat je claim zo wordt afgewezen, als dat zo is kun je mij het beste een privébericht sturen, dan dien ik je claim opnieuw in, en zal ik in een notitie erbij aangeven wat de situatie precies was.
Bekijk origineel

2 reacties

Omdat NS niet tussen Nijmegen en Venlo rijdt en volgens de reisplanner de route Zwolle - Venlo toch via Nijmegen loopt, kun je dat stukje Nijmegen-Venlo dus ook niet bij NS claimen.

Ik denk dat je in dit geval helemaal geen gebruik moet maken van een formulier waar je niet mee uit de voeten kunt, maar gewoon een brief aan de Klantenservice moet schrijven waarin je de situatie duidelijk uitlegt.
Vermeld daarbij wel tijdstippen van vertrek en aankomst op de diverse stations, alsmede het nummer van je OV-chipkaart en eventueel een uitdraai van de ritgegevens met Veolia.

Het spreekt vanzelf dat je in die brief ook aangeeft dat je gebruik wilt maken van de regeling Geld terug bij vertraging, maar dat je daarvoor niet het standaard formulier kunt gebruiken vanwege die bijzondere reisroute en omstandigheden.
Vergeet ook niet om je IBAN nummer te vermelden.

Alleen door het in de vorm van een brief te gieten kun je volgens mij zowel een claim indienen als ook daar een duidelijke toelichting bij geven.
Beste ekeekeeke, welkom op het forum. Ik denk dat je claim zo wordt afgewezen, als dat zo is kun je mij het beste een privébericht sturen, dan dien ik je claim opnieuw in, en zal ik in een notitie erbij aangeven wat de situatie precies was.

Reageer