Cleansing Hand Gel

Goedemorgen allemaal, 

Vandaag moest ik met de trein naar een andere stad gaan. Ik heb me aan alle zelfbescherming maatregelen gehouden dus onder andere een mondkapje en zelfs eigen handreinigingsgel meegenomen. Terwijl de gel op de kleine tafeltje stond, vroeg ik me af waarom wordt er geen Handreinigingsgels vast geplaatst in de trein naast de zitten plaatsen? Er is genoeg ruimte daarvoor. Dan kan iedereen gebruik van kan maken?. Zie de foto onder voor een voorbeeld. 

Zo verminder je de kans op het Corona virus. 

12 reacties

Hoi Ahmadjomaa94 en welkom bij de NS Community!

Helemaal geen slecht idee als ik er nu even snel over nadenk. Aan de andere kant moet hier wel goed over nagedacht worden, Zo'n pompje gaat niet de hele dag mee vrees ik, er moet dan genoeg tijd en personeel zijn om dit bij te vullen of te vervangen. Ik ga je suggestie ter kennisgeving doorzetten, bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Tja, op deze manier kun je beter thuis blijven want zo kun je geen OV overeind houden.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ahmadjomaa94 en welkom bij de NS Community!

Helemaal geen slecht idee als ik er nu even snel over nadenk. Aan de andere kant moet hier wel goed over nagedacht worden, Zo'n pompje gaat niet de hele dag mee vrees ik, er moet dan genoeg tijd en personeel zijn om dit bij te vullen of te vervangen. Ik ga je suggestie ter kennisgeving doorzetten, bedankt!

Zo'n pompje gaat inderdaad niet de hele dag mee, de eerste reizigers zullen het pompje meenemen of hun eigen flesje er mee vullen zoals ook in de ziekenhuizen veelvuldig gebeurde. Handgel is momenteel best aan de prijs.

Wat is er op tegen als iedereen zijn/haar eigen bescherming mee neemt? Ik zit niet in waarom een verlieslijdend bedrijf daar voor moet zorgen.

Een mondkapjes automaat zou wel fijn zijn voor mensen die onverwachts met de trein moeten of er geen meer in de winkel konden aanschaffen.

Reputatie 5
Badge

In BANGKOK of all places hebben ze (hadden) dat in de stadsbussen die hebben maar 1 in+uitgang, al tentijde van dat SARS. Ik vermoed ook nog wel in diverse andere Aziatische of Chinese steden. In NL verdwijnen die dingen in notime. En denk eens na aan de personeelsinzet om die flacons gevuld te houden en als er maar iets fout gaat verontwaardigde reuze-reactie van degenen die de precieze lijn navolgen. Op school leerde ik van Arminianen en Gomaristen in geschiedenis-ofwel rekkelijken en preciezen. Dat is nog steeds de basis van zowat elk conflict.

Misschien helpt zo’n publiekelijke flacon niet eens; besmette personen zitten er mogelijk ook aan met hun vingers en dan is het juist een bron van besmetting.

Reputatie 6
Badge +1

Het punt van die flesjes is dan ook dat je, je handen ermee gaat schoonmaken met die hand gel. Ze zijn er niet voor om alleen maar aan te raken. 

Badge +3

Een mondkapjes automaat zou wel fijn zijn voor mensen die onverwachts met de trein moeten of er geen meer in de winkel konden aanschaffen.

Ik las dat er mondkapjes zijn (of komen) in alle snackautomaten op stations, €10 voor 10 stuks. Misschien een idee om daar handgel of alcoholdoekjes aan toe te voegen?

Het punt van die flesjes is dan ook dat je, je handen ermee gaat schoonmaken met die hand gel. Ze zijn er niet voor om alleen maar aan te raken. 

Ja, dat helpt als je niet besmet bent en het virus op je handen hebt gekregen. En er zit nog wat in. En je raakt de flacon verder niet aan. Als de flacon leeg raakt of een besmet persoon zit eraan, dan ben je het liever kwijt dan rijk. Het zou anders zijn bij een hangende flacon die je met je elleboog bedient.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou je de flacon niet aanraken? Ook al heeft een besmet persoon eraan gezeten, je desinfecteert je handen toch daarna? Da's het hele idee.

Ik snapte die reclame voor een contactloze pomp van een bekende zeepfabrikant ook al niet.

Dat zal ik uitleggen. Als een besmet persoon de flacon vast pakt (en al dan niet de handen ontsmet), dan zit het virus op de flacon en is die een (kleine) bron van besmetting geworden. Je zou tijdens het ontsmetten van je handen, ook de flacon weer moeten ontsmetten. Maar als de flacon leeg is, gaat dat niet meer. Kortom, veel te veel zwakke punten, je kunt veel beter je eigen flacon meenemen.

Reputatie 6
Badge +1

Je raakt de flacon aan en krijgt mogelijk het virus en bacteriën op je handen, dat klopt. 

Je ontsmet vervolgens je handen met de hand gel en dood daarmee een groot deel van de bacteriën en virussen die op je handen zaten, je handen zijn dan schoon.

Vervolgens raak je de flacon niet meer aan, want waarom zou je het nog een keer aanraken, je handen zijn al schoon? De flacon zelf hoef je niet per se schoon te maken, dat kan een schoonmaker doen. 

Ik begrijp niet waarom je een leeg flacon zou aanraken. Het is net alsof je uit een lege fles drinkt, dat doe je ook niet en is onnodig. 

Het is inderdaad beter om een eigen flacon te gebruiken of om elektrische dispensers te gebruiken, maar in hoeverre dat in een trein mogelijk is weet ik niet. Op stations lijkt mij dit wel gewoon mogelijk. Natuurlijk moeten de dispensers wel bijgevuld blijven en het is aan de gebruiker om geen misbruik hiervan te maken. Maar handmatige flacons lijkt mij een goed alternatief waar elektrische dispensers niet mogelijk zijn.

Het aanbieden van hand gel op stations en in de treinen geeft de reiziger de gelegenheid om de handen schoon te houden als men geen eigen flesje bij zich heeft en dient eerder als extra service. 

Badge +3

Het aanbieden van hand gel op stations en in de treinen geeft de reiziger de gelegenheid om de handen schoon te houden als men geen eigen flesje bij zich heeft en dient eerder als extra service. 

Wist je dat.. we bij #Kiosk en #StationsHuiskamer #mondkapjes & hand desinfectiegel verkopen voor een vriendelijke prijs?

Als de groene zitplaats stickers al een eigen leven lijden is het plaatsen van dispensers in treinen volgens mij geen goed idee.

Reageer