Communicatie van de NS: nog steeds een drama

• Anonymous
  • 0 reacties
Yvo86: Heb jij niks beters te doen dan elke treinreis over hetzelfde te klagen? Neem wat te lezen mee voor onderweg, dan is de reis zo voorbij!

11 reacties

Dwarsligger: Wordt het verstrekken van verkeerde reisinformatie minder kwalijk naar mate NS het vaker doet?
Dwarsligger: Wordt het verstrekken van verkeerde reisinformatie minder kwalijk naar mate NS het vaker doet?

Ik begrijp uit de reactie van Dwarsligger dat verkeerde reisinformatie opeens correcte reisinformatie wordt als je een boek meeneemt.
Ik bedoel dat Yvo haast elke werkdag klaagt over zijn treinreis van Leiden naar Utrecht v.v.; vandaag over communicatie, op andere dagen over vertraging, dan weer over korte treinen.
De beste manier om hem daarmee op te laten houden is vermoedelijk om hem de service te bieden waarvoor hij betaalt.
De makkelijkste is om juist nog wat minder service te bieden, zodat ze van Yvo86 als klant af komen.
Vanavond de trein van Utrecht naar Leiden. Volgens de app gaat de trein vanaf spoor 9a, waar iedereen staat te wachten. In de verte, op spoor 9b, staat een andere trein. Blijkt dat opeens de trein te zijn. Vervolgens moet iedereen zich rot rennen om die trein nog op tijd te halen.

Waarom faalt de NS nog steeds zo in de communicatie? Ik heb soortgelijke punten al eerder onder de aandacht gebracht, maar er wordt -duidelijk- niets mee gedaan. De NS staat al niet bekend om stiptheid en klantvriendelijkheid, dit draagt daar zeker niet aan bij.

Ik heb niet de illusie dat men bij de NS iets doet met de kritiek die binnenkomt, maar wil dit toch even kwijt.

Hallo Yvo86! Vervelend om dit te lezen en natuurlijk mag je dit altijd bij ons melden. Hoe laat was dit? Dan wil ik toch graag even doorgeven voor je.
Klopt ns doet er niks mee maar niet boos op ze zijn hoor anders huilen ze weer bij de nos straks
Het is ook een stukje verwachtingsmanagement. Als je de achterliggende techniek bekijkt dan is duidelijk dat het geen werkje van een aantal weken of maanden is om de problemen opgelost te krijgen. Daar is van alles van te vinden, vind ik ook zeker, maar het versnelt het niet 😉 Het lijkt me dan ook, helaas, zaak om als eerste je verwachting bij te stellen.
communicatie is altijd slechts geweest bij de ns elke vorm daar van
Ach, gelukkig heeft NS daar geen alleenrecht op, communiceren 🆒
Afgelopen 2e paasdag inderdaad hetzelfde.

Zowieso was er een spoorwissel (Intercity vannaar Leiden vertrok van een ander vertrekspoor) en 1 minuut voor vertrek werd er melding van gemaakt...

Mensen die slecht ter been zijn, helaas maar pech voor hen...

Reageer