beantwoord

Compensatie 1e klas kaartje?

• 16 november 2017
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Krijg ik compensatie voor mijn 1e klas kaartje, nu ik geen mogelijkheid heb om te zitten?
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 november 2017, 18:11

Dag ebijl. Welkom op het Serviceforum!

Ik moet je hierin helaas teleurstellen. Je betaalt voor vervoer, niet voor een zitplaats (Zie voorwaarde 2.6). Hopelijk kan je bij je volgende reis weer een zitplaats bemachtigen.
Bekijk origineel

7 reacties

Dag ebijl. Welkom op het Serviceforum!

Ik moet je hierin helaas teleurstellen. Je betaalt voor vervoer, niet voor een zitplaats (Zie voorwaarde 2.6). Hopelijk kan je bij je volgende reis weer een zitplaats bemachtigen.
Ik had helemaal geen mogelijkheid om de eerste klas te bereiken, omdat er vanwege vertraging een kleinere trein werd ingezet tijdens de spits. Toch een beetje krom als je t mij vraagt?
Badge +3
Ik vind dat NS je dan eigenlijk op zijn minst een gratis een 3e klas staanplaats kaartje moet geven voor de volgende reis.

Maar dan ook niet op de trap gaan zitten! 😛
Reputatie 6
Leuk, die voorwaarden. Maar je betaalt een basisbedrag voor vervoer en een extra bedrag voor enig extra comfort, tenminste zo zie ik het, als dat niet geboden kan worden, behoor je de kosten van het niet genoten extra comfort terug te krijgen. Maar ja, bij treinen zonder reserveringsysteem werkt dat anders ?
Reputatie 6
Badge
Helaas werkt het niet zo. NS Belooft namelijk een bepaalde inspanning te leveren zodat men zo comfortabel mogen kan reizen. Maar wie kan aantonen dat NS die inspanning niet levert?
Reputatie 6
Misschien handig dat NS van te voren op de site en op een automaat bij een 1e klas aankoop communiceert dat 1e klas, net zo min als 2e klas, niet automatisch recht geeft op een zitplaats. Lijkt raar en overbodig, maar het voorkomt misschien veel vragen achteraf en ergernis. Niemand gaat rijen voorwaarden doorpluizen.
Hallo ebijl,

Denice NS was wellicht wat kort door de bocht in haar uitleg. Het is zeker zo dat we proberen ons in te spannen om een 1e klasse zitplaats te realiseren. In de quote hieronder legt Rene74 dat ook treffend uit.

je betaalt een basisbedrag voor vervoer en een extra bedrag voor enig extra comfort, tenminste zo zie ik het, als dat niet geboden kan worden, behoor je de kosten van het niet genoten extra comfort terug te krijgen. Maar ja, bij treinen zonder reserveringsysteem werkt dat anders ?

Je kunt altijd een conducteur opzoeken om je hier vervolgens ook bij te helpen. Het feit dat het lastig te controleren is of er daadwerkelijk geen zitplaats is geweest maakt het voor ons dan ook onmogelijk om in de regel te voorzien in restitutie. Dit zou betekenen dat praktisch iedereen die 1e klasse reist hier aanspraak op mag doen. Met het oog op wat jij, Rene74 en enkele anderen hier opperen ben ik het absoluut eens dat het wel een vervelende kwestie blijft. Je bent ook niet de eerste in deze situatie en ongetwijfeld ook niet de laatste 😞.

Reageer