Compliment aan NS: rugzak teruggevonden

  • 13 September 2022
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Koploper****
  • 12277 reacties

Ik wil een groot compliment maken aan de afdeling van Klantenservice die zich bezighoudt met gevonden voorwerpen.

Ik had voor het eerst in tijden mijn rugzak (met laptop van het werk) in het bagagerek gelegd en ben bij aankomst in Hilversum totaal vergeten die mee te nemen. Ik merkte het toen ik op de fiets stapte en voelde dat ik iets op mijn rug miste. Meteen het opsporingsformulier ingevuld op de website en daarna gebeld met klantenservice. Ik ben te woord gestaan door een bijzonder aardige medewerkster. Zij kon niet direct contact krijgen met het treinpersoneel maar heeft een voicemail ingesproken. Een minuut of 10 later merkte ik op de fiets dat een voicemailbericht was ingesproken. Teruggebeld en te horen gekregen dat de rugzak is gevonden en op een station wordt afgegeven. Wat een efficiënte service. Heel veel dank.

Interessant feit dat ik van de medewerkster te horen kreeg: het schijnt zo te zijn dat de kans veel groter is dat iets wordt teruggevonden dat in een bagagerek ligt. Blijkbaar nemen mensen dat minder gauw mee omdat ze denken dat de eigenaar nog wel terugkomt.

Nog een tip aan iedereen die ooit iets gaat verliezen in de trein: omschrijf zo duidelijk mogelijk hoe je voorwerp eruit zien en waar je hebt gezeten in de trein. In dit geval kon ik doorgeven: voorste treinstel, middelste rijtuig, bagagerek links in de rijrichting bij een vierzitter. 

Een hoop stress maar met goede afloop. Ik ga ervan dat ik mijn rugzak op het station ga terugkrijgen.

Ik vraag me wel af hoe je dit geregeld zou krijgen zonder Hc op de trein………..


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nog een aanvulling. Ik heb gisteren op Amsterdam Zuid mijn rugzak opgehaald. Nogmaals een groot compliment aan NS voor de uitstekende dienstverlening.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb al doorgekregen naar welk station mijn rugzak is gebracht.

Mooi voorbeeld van de inzet van de NS medewerkers en inderdaad meteen de telefoon pakken als je het net na uitstappen ontdekt want dan kan er meteen gekeken worden door de Hc van de trein en kan het “veilig” gesteld worden.

 

Nu nog even achterhalen op welk station het wordt afgegeven aangezien niet alle stations meer een afhaal hebben voor verloren bagage.  Als er geen loket is dan gaat het in de bak van gevonden goederen en moet je wachten tot die spullen weer naar Utrecht gebracht worden en daar weer gesorteerd zijn.

 

Reageer