Compliment: fotocamera weer terug

• 23 mei 2019
  • 2 reacties
  • 140 Bekeken

Vandaag was ik van Groningen onderweg naar Amsterdam voor een fotoproject. Maar In Zwolle bleek een treinstel defect en moest iedereen de trein uit. In de haast vergat ik mijn tas met fotocamera, die ik onder mijn stoel had geschoven. Het kapotte treinstel was al uit beeld toen ik het ontdekte. Ik sprak een conducteur op het perron aan. Hij kende toevallig de machinist van mijn trein, belde hem op en vroeg of hij misschien eens wilde kijken. Dat kon wel even duren. Ik meldde mij ook bij het loket en kreeg de tip om een opsporingsverzoek te doen bij de NS klanten service. Dan zou mijn verlies goed gesignaleerd zijn. Intussen was ik alweer op de terugweg naar Groningen, zonder camera had verder reizen geen zin. Bijna op station Groningen werd ik gebeld. De tas was terecht en lag bij het loket in Zwolle. Met een sprintje haalde ik net de intercity, terug naar Zwolle. En daar lag mijn camera. De loketmedewerkster gaf mij er een rood label bij, met het fraaie opschrift VUIL DEEL, plus de notitie dat het een gevonden tas+camera betrof. Ik begreep dat de tas gevonden was door een schoonmaker... Bij deze wil ik alle NS medewerkers die zich hiermee hebben beziggehouden een compliment maken voor hun vriendelijke en behulpzame manier waarop zij mijn camera weer tevoorschijn hebben gekregen. Ook dát kun je meemaken in de trein!

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goed te horen. Ik heb niet een professionele camera zoals u waarschijnlijk wel, maar ik zou de hik ook krijgen. Inderdaad een perfecte service.
Beste Jo Han K.

Welkom bij de Community. Goed om te lezen dat je camera weer is gevonden. Super leuk dat je hier een topic over start om dit kenbaar te maken.
Hier zijn we erg blij mee. Ben je uiteindelijk nog door gegaan naar Amsterdam voor het fotoproject?

Reageer