conducteur?

• 26 maart 2021
  • 10 reacties
  • 334 Bekeken

twee forse conducteurs volledig bepakt met kogelvrij vest (denk ik) en ik weet niet wat ze allemaal bij zich hebben niet heel ontspannen. Voel me zo niet zo welkom in de trein.

Zal wel vanwege tuig zijn ofzo, maar ze lopen voorbij als een stel bewakers...

10 reacties

Reputatie 7

Dat zullen collega's van Veiligheid en Service zijn geweest :)

Reputatie 7
Badge +3

Dat zullen 2 medewerkers Veiligheid & Service zijn met steekwerende vesten. 

Helaas is dat nodig als je ziet dat er ook dit soort lieden in de trein zitten https://www.telegraaf.nl/nieuws/1677548662/zwartrijder-heeft-machete-van-45-centimeter-op-zak

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou Slidestops en zijn collega’s elk uur wel tegen willen komen in de trein.:innocent:

Dan zijn de meeste ruimteproblemen in de eerste en tweede klas snel opgelost. Een veilige trein zonder agressieve omkeringsdenkers en andere eendimensionalen, daar is niks mis mee. Zie mijn handtekening.

Reputatie 6
Badge

Nou ja, dat is hun interpretatie-en broodwinning. Kan me zelf uit mijn vorige woonplaats goed herinneren-geruime tijd voor die corona-toestand, dat bij voorkeur vanaf AMSterdam, zo net na 21.00 op koopavond-dus bommetje vol, zo´n stel vrees inboezemende types kwamen controleren-vanaf dat grote station geheel bepoort. In dezelfde periode stonden de regiokranten vol van die typische puberstreken uithalende strontverwende/straalbezopen NoordHollandse teeners die later op de avond hun gang gingen maar dan wel op een andere lijn vanaf diezelfde grote stad.

Theorieën zat dat die controles de modale reiziger een veilig gevoel zou geven- lijkt mij toch van niet.

Badge

@bahnrider   En jij denkt dat de poortjes mensen zonder kaartje of met grote messen tegen houden ?

Reputatie 6

Hoe meer controle hoe beter. 

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider   En jij denkt dat de poortjes mensen zonder kaartje of met grote messen tegen houden ?

Niet 100% maar wel een flink deel. Daarnaast controleren conducteurs in de trein niet dus is een vorm van ingangscontrole noodzakelijk. 

Reputatie 6

Poortjes kunnen mensen zonder kaartje tegenhouden maar mensen met grote messen niet.

Badge

Poortjes kunnen mensen zonder kaartje tegenhouden maar mensen met grote messen niet.

Ga maar eens kijken op de stations hoeveel mensen zonder kaartje door de poortjes komen. Helaas veel te veel maken hier misbruik van.

En Tamzin, inderdaad mag de controle graad veel hoger zijn.

Ik sluit me aan bij Jeroen.

Reageer