Gister 19/09/2020 ben ik samen met mijn dochters van 12 en 10 maanden de sprinter ingestapt om 11.40 in delft richting Dordrecht, onze stop was barendrecht. Wij zaten in treinstel 2981. Toen wij voorbij Schiedam waren kwam de conducteur aanlopen en die staarde naar me dochter en vervolgens zei hij tegen haar "moet ik jouw de trein uittrappen omdat je geen mondkapje draagt"
Ik ben gelijk erop in gegaan van meneer zij is pas 12 jaar en het is pas vanaf 13 jaar verplicht , waarop hij antwoorde dat het vanaf 11 jaar verplicht was , ik zei tegen meneer volgens mij is het toch 13 jaar of de regeltjes moeten veranderd zijn. Hij stotterde even en ging tegen mij tekeer over dat mijn mondkapje niet goed zat (het bedekte niet genoeg me neus volgens hem).
Ondertussen was mijn woede aan het uitbarsten en wilde ik hem aanspreken over het feit dat hij hondsbrutaal tegen mijn dochter van 12 jaar was . Ik was ook opgelucht dat ik al snel bij mijn treinhalte was.
Maar het zat en zit mij nog steeds dwars op toon en manier hij mijn dochter verbaal aansprak. Het kwam enigszins discriminerend en racistisch over.
Wij reizen heel veel met trein en het openbaar vervoer ,we gaan er overal mee naar toe.
Maar dit hebben nog nooit mee gemaakt dat er zo brutaal word aangesproken.
Ik vind dit dan ook totaal niet kunnen.
Wij willen dat ook heel graag een reactie tegemoet zien en een vorm van excuses aan mijn dochter
Mvg
Devika
Beste antwoord door Jeroen
Er is een klachtenprocedure die doorlopen kan worden door TS en dan wordt desbetreffende Hc door zijn of haar Team Manager aangesproken en wordt de andere kant van het verhaal gehoord.
Er wordt met klachten richting personeel serieus omgegaan door de NS mits je deze op de juiste manier indient.