beantwoord

Conducteur ICE zag niet dat ik een Voordeelurenabonnement had.

• 24 March 2014
  • 2 reacties
  • 1075 Bekeken

Reputatie 2
Eens heb ik het mogen beleven tijdens een controle in de ICE.
U reist met Reizen op Saldo en zagen niet op de HHT dat ik een Voordeelurenabbonement had en vroegen dus toeslag bewijs.
Ik hoop toch ook echt dat men op hun terminal kunnen zien dat ik met een NS Abbonnement reis;dus zonder toeslag dat dat OK is!
Is dat ook zo?
icon

Beste antwoord door Loes 24 March 2014, 12:28

Bekijk origineel

2 reacties

Eens heb ik het mogen beleven tijdens een controle in de ICE.
U reist met Reizen op Saldo en zagen niet op de HHT dat ik een Voordeelurenabbonement had en vroegen dus toeslag bewijs.
Ik hoop toch ook echt dat men op hun terminal kunnen zien dat ik met een NS Abbonnement reis;dus zonder toeslag dat dat OK is!
Is dat ook zo?

Hoi Voordeelurenreiziger,

Als de collega's Reizen op Saldo (ROS) zagen vraag ik mij af of dat ROS Vol tarief was of ROS Korting. Indien ze alleen ROS Vol tarief zagen betekent dat het abonnement niet op de OV-chipkaart staat. Staat er ROS Korting op, dan heeft de collega het niet goed gezien, want ROS Korting is de benaming voor ons voor het oude voordeelurenabonnement. Ik lees op de site dat ICE toeslagvrij is van Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v. voor reizigers met een geldig NS Abonnement. Het enige wat ik je wil aanraden is om het te controleren of het abonnement goed op de OV-chipkaart geladen is. Dit kan je doen door of naar een kaartautomaat te gaan, kijk bij "toon alle producten" kijken of daar inderdaad het voordeelurenabonnement vermeldt staat, het staat volledig als voordeelurenabonnement beschreven. Is dat niet het geval, dan moet u via "ophalen bestelling" het abonnement alsnog te activeren.

Succes met het bekijken of het correct op de OV-chipkaart staat.
Hoi Voordeelurenreiziger, dit is inderdaad een goede tip van Loes. Het kan zijn dat je abonnement niet op je OV-chipkaart geactiveerd staat. Je kunt dit in een NS-kaartautomaat nakijken. Indien dit niet lukt dat kun je dat hier aangeven, dan kan ik dit ook voor je nakijken.

Ik heb je topic verplaatst naar 'abonnementen' en je titel aangepast. Zo is je topic beter vindbaar.

Reageer