conducteur noemt mondkapje bij omroepen in de trein: “bangmakertje”

  • 20 November 2021
  • 3 reacties
  • 349 Bekeken

Reputatie 1

Intercity Den Haag Enschede 9.55 V. Bij Utrecht gaat de conducteur omroepen. Hij meldt: “het dragen van een bangmakertje is nog steeds verplicht” en vervolgt:”ik laat het verder aan de reizigers over”. 
Later loopt hij door de trein, mompelt goedemorgen en alles zonder een spoor van het verplichte mondkapje. Ook niet half, helemaal niets. 
Onbestaanbaar. 


3 reacties

Reputatie 5

Het is logisch dat iedereen er een mening over heeft, maar dat MAG natuurlijk niet zo geuit worden. In dit geval door een NS-conducteur.

DAARNAAST zijn mondkapjes in het openbaa6r vervoer verplicht?

Mondkapjes zijn natuurlijk altijd verplicht in het OV.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Johan56

Bedankt voor je melding hierover! Het is logisch dat iedereen er een mening over heeft, maar dat hoeft natuurlijk niet zo geuit te worden. Daarnaast zijn de mondkapjes in het openbaar vervoer nog altijd verplicht en daarom is het ook gek dat dit zo wordt gezegd. Zou je mij nog een privéberichtje willen sturen? Dan maak ik hier graag samen met je een melding van. 

Update: We hebben hierover een klacht aangemaakt.

Intercity Den Haag Enschede 9.55 V. Bij Utrecht gaat de conducteur omroepen. Hij meldt: “het dragen van een bangmakertje is nog steeds verplicht” en vervolgt:”ik laat het verder aan de reizigers over”. 
Later loopt hij door de trein, mompelt goedemorgen en alles zonder een spoor van het verplichte mondkapje. Ook niet half, helemaal niets. 
Onbestaanbaar. 

Kan er tegen dit soort figuren worden opgetreden?

Reageer