beantwoord

Conducteurs kennen de voorwaarden van het Traject Vrij abonnement niet

• 25 augustus 2014
  • 1 reactie
  • 218 Bekeken

Voor het eerst sinds de afschaffing van de papieren kaartjes reisde mijn dochter afgelopen weekend met haar (oude maar nog steeds geldige) jaartrajectkaart buiten haar traject.
Vaan tevoren hadden we op de site goed uitgezocht hoe dat moest...........................
Je zet de reis bij de automaat op je kaart (met korting) en klaar.
Daarna zeker niet inchecken want dat kan/mag niet met de jaartrajectkaart.

Voor alle zekerheid maakt mijn dochter nog maar even een printscreen.
De heenreis....... De eerste conducteur geen enkel probleem hij weet hoe het werkt gewoon even aflezen.
............................De tweede conducteur staat met de kaart in zijn hand... hm dit is ver buiten je traject. Dochter legt hem uit hoe het werkt en laat hem het printscreen lezen. Gelukt..... ze apt dan nog heel vrolijk...weer iemand wat geleerd.

Dan de terugreis: dochter zet een enkele reis Rotterdam-Weert (met korting) op haar kaart en stapt om van 15.18 uur in de trein.
Nog geen kwartier later krijg ik haar aan de telefoon. Kaartjescontrole... De conducteur zegt dat ze gewoon had moeten inchecken.
Hij geloof haar niet als ze uitlegt dat ze dat met deze kaart juist niet mag en zelfs het printscreen ( toch echt van de officiƫle site van de NS gemaakt) gelooft hij niet. Hij neemt haar kaart mee..........
Gelukkig naar een collega om te overleggen. Even later komt hij terug met de woorden "zo weer wat geleerd".
Dochter opgelucht ( wat als ik mijn kaart niet had teruggekregen? )maar ook best verontwaardigd.

Vandaar mijn twee vragen;
- Kan de NS ervoor zorgen dat alle conducteurs goed op de hoogte zijn van de regels omtrent de verschillende producten?
3 conducteurs waarvan er 2 niet wisten hoe deze kaart werkt...... dat is dus 66%. Lijkt mij reden genoeg voor een opfriscursus.
- Wat als een conducteur zeer ten onrechte een kaart inneemt en niet meer teruggeeft? Mijn dochter reist alle dagen met deze kaart
icon

Beste antwoord door Susan NS 26 augustus 2014, 12:00

Beste Madrika, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je post! Goed om te lezen dat jullie van te voren goed hebben gekeken hoe jullie moesten reizen sinds de uitfasering van de papieren kaartjes op 9 juli. Jullie hebben gelijk; na het plaatsen van de kaart met korting op de OV-Chipkaart hoef je inderdaad niet in- en uit te checken.

Bedankt voor het delen van de ervaringen die je dochter met deze conducteurs heeft gehad. Ik snap dat dit niet altijd even fijn moet zijn geweest. Ik heb je feedback hierover doorgezet. Een conducteur zal overigens nooit zomaar een kaart innemen, hij/zij zal altijd een wijze beslissing nemen.

Ik heb je topic verplaatst naar 'In de Trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten, maar daarnaast heb ik ook de titel aangepast.
Bekijk origineel

1 reactie

Beste Madrika, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je post! Goed om te lezen dat jullie van te voren goed hebben gekeken hoe jullie moesten reizen sinds de uitfasering van de papieren kaartjes op 9 juli. Jullie hebben gelijk; na het plaatsen van de kaart met korting op de OV-Chipkaart hoef je inderdaad niet in- en uit te checken.

Bedankt voor het delen van de ervaringen die je dochter met deze conducteurs heeft gehad. Ik snap dat dit niet altijd even fijn moet zijn geweest. Ik heb je feedback hierover doorgezet. Een conducteur zal overigens nooit zomaar een kaart innemen, hij/zij zal altijd een wijze beslissing nemen.

Ik heb je topic verplaatst naar 'In de Trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten, maar daarnaast heb ik ook de titel aangepast.

Reageer