Op ritten naar Brussel tref ik de laatste tijd echter vaak door het personeel met de hand geschreven briefjes aan op de deur van dergelijke coupe's. Dan plakken ze een 'defect'-sticker op de deur, met daaraan een briefje met de tekst: 'Staff / Personeel'. Dat lijkt me niet de bedoeling en het toppunt van muiterij door het personeel, dat het blijkbaar nodig vindt eigen regels te verzinnen om daarvan te profiteren ten koste van de (door hen alom geminachte) reiziger die uiteindelijk hun loon betaalt. Zitplaatsen in de trein dienen mijns inziens ten eerste beschikbaar te zijn voor mensen die ervoor betalen. Als er geen plek is, dienen de conducteurs hun zitplaats gewoon op te geven.
Kan NS niet eens grondig uitzoeken hoe het zit met dit soort asociaal gedrag van het personeel? Misschien is het een idee om wat mensen in burger te laten observeren in die treinen. Op basis van daarmee opgedane bevindingen kun je zo een hele rits van die conducteurs de straat op schoppen. Het lijkt me namelijk niet de bedoeling dat reizigers geconfronteerd blijven met dergelijk tuig.
Beste antwoord door Loes
Ik ben totaal onbekend met de indeling van die treinen, maar het lijkt mij ook absoluut niet de bedoeling zoals ik het lees Luchtmacht. Het is de tak van NS international en idd, ook die behoren het visitekaartje te zijn in de trein.
Bekijk origineel