Consumentenclaim NS

• 26 januari 2017
  • 31 reacties
  • 876 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

En we blijven herhalen: blijf vooral die druktemelder invullen. Dat heeft écht zin. Deze meldingen worden wekelijks geanalyseerd en op basis hiervan wordt gekeken of het nodig en mogelijk is treinen te verlengen.

Ik blijf het merkwaardig vinden dat de NS analisten dat niet kunnen terugzien aan de hand van reizigers gegevens.
Als ik incheck in Hoofddorp en uit check in Leiden heb ik niet de trein van Amsterdam naar Utrecht genomen.
Misschien niet 100% zuiver omdat er plaatsen zijn waar je wel een andere route kan nemen, maar die enkeling die elke dag aangeeft of hij/zij kan zitten zal ook nooit 100% zijn, daarbij moet je als analist ook nog rekening mee houden met zeurpieten die alles maar melden zelfs als ze niet echt in de bewuste trein hebben gezeten...
Daar kijken we ook naar, Bob.
Reputatie 7
Badge +3
Afgezien van de in- en uitcheck gegevens, de HC ziet toch ook of een trein vol is of niet? Dat is misschien nog wel betrouwbaarder. Veel reizigers zijn het melden moe of denken dat het toch geen zier helpt en anderen melden misschien dat ze de hele reis moesten staan terwijl dat niet zo was.

Misschien komen er in de toekomst nog wel eens treinen met sensors die aangeven hoe vol een trein is en waar er nog zitplaatsen zijn.
Dat laatste is natuurlijk technisch geen probleem. Het eerste, dat soms reizigers 'moe' zijn wel. 😉

Aan de hand van uw ip, mac, imei, locatie, cookies, etc. etc.. etc... ....
Reputatie 7
Badge +3
@Momo
Het valt me juist op dat er behoorlijk wat veranderd is sinds begin deze maand. Zo zag ik vandaag voor het eerst twee gekoppelde DDZ4 op Zwolle -Roosendaal en ook veel treinen Alkmaar-Maastricht zijn overdag wat langer gemaakt.
Reputatie 7
Die gekoppelde DDZ4 is een stammetje die standaad tussen de 6'jes meerijdt. Is al vanaf de nieuwe dienstregeling. Dus helaas moet ik je uit de droom helpen in dit geval.

Reageer