beantwoord

Contrabas meenemen in de trein, mag dat wel ?

• 17 oktober 2019
  • 42 reacties
  • 921 Bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

Ik zou gewoon een fietskaartje kopen, maar de hc lopen en het aangeven dat je geen fiets maar een ander groot voorwerp hebt. Ben je iig voorzien van goede wil, dat werkt volgens mij nog altijd het beste....

Reputatie 7
Badge

Een fietskaartje is natuurlijk wat vreemd, immers het is geen fiets. Dat is dus een onnodige uitgave voor ruim te grote bagage.

Vraag om coulance bij de dienstdoende Chef Trein / Trainmanager/ Conducteur.

Hij /zij is de enige welke toestemming kan geven.

Reputatie 4

Wat is dit nu ? 

Mijn reactie waarbij ik verwijs naar de huisregels blijkt heimelijk verwijderd te zijn.

Wat was daar mis mee ?

Een fietskaartje is natuurlijk wat vreemd, immers het is geen fiets. Dat is dus een onnodige uitgave voor ruim te grote bagage.

Nee, vind ik niet vreemd, is in dezelfde afmeting en neemt een plek in. Daar gaat t juist om, die plek. Dus zo zou ik t doen, ga niet vragen bij een conducteur om toestemming, totaal geen zin in nl.

Badge +3

Hoe zit het nou met de eerder genoemde uitzondering voor muziekinstrumenten en ski’s? Of eventueel andere sportartikelen zoals een ijshockeystick of vishengel?

Kan iemand van de NS daar iets zinnigs over zeggen?

Ik heb even gezocht, maar kan niks vinden over een uitzondering voor ski's en muziekinstrumenten. 

Reputatie 4

Probleem was blijkbaar dat ik een andere verwijderde reactie had gequoot. Het was overigens wel de tweede keer dat mijn reactie met een verwijzing naar de huisregels heimelijk is verwijderd.

Mijn vraag hier was of@AbbeyRoad inmiddels kennis had genomen van de huisregels.

Neem toch aan dat dit een geoorloofde en terechte vraag is gezien de gang van zaken.

Sorry, per ongeluk de likeknop aangeraakt en krijg het niet meer weg.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, vind ik niet vreemd, is in dezelfde afmeting en neemt een plek in. Daar gaat t juist om, die plek. Dus zo zou ik t doen, ga niet vragen bij een conducteur om toestemming, totaal geen zin in nl.

Een contrabas is geen fiets. Er zijn regels voor fietskaartjes. En er zijn regels voor wat er op een fietsplaats mag staan. Onder beide regels valt een contrabas niet, immers het is geen fiets en valt ook niet onder de bagageregels. Zelfs op een gecombineerde fiets/bagageplek in een sprinter zou de contrabas plaats moeten maken als iemand die plek zou willen hebben.

Badge +3

Nog een keer de likeknop aanklikken en hij is weg.

Reputatie 7
Badge

@Robert B dit zou dan in de voorwaarden moeten zijn opgenomen, daar lijkt het niet op.

In veel landen zijn langere voorwerpen (bv hengels) nabij het spoor / op het perron toch al niet toegestaan ivm de bovenleiding.

Dat lukt mij helaas ook niet voor jou, sorry!

Reputatie 4

Nog een keer de likeknop aanklikken en hij is weg.

Had ik geprobeerd, maar kom dan telkens in mijn profiel terecht. Mogelijk te dikke vingers of te klein scherm.

Badge +3

Ik vond nog wel deze maar die gaat over de ICE.

Muziekinstrumenten in koffer en kinderwagens e.d. vallen onder ‘omvangrijke bagage’ (limiet 85×85×85 inderdaad) met als uitzondering inderdaad alleen de ski’s (in beschermhoes).

I stand corrected.

Reputatie 7
Badge +3

Probleem was blijkbaar dat ik een andere verwijderde reactie had gequoot. Het was overigens wel de tweede keer dat mijn reactie met een verwijzing naar de huisregels is verwijderd.

Mijn vraag hier was of@AbbeyRoad inmiddels kennis had genomen van de huisregels.

Neem toch aan dat dit een geoorloofde en terechte vraag is gezien de gang van zaken.

In de huisregels staat iets over respect.

Reputatie 4

Probleem was blijkbaar dat ik een andere verwijderde reactie had gequoot. Het was overigens wel de tweede keer dat mijn reactie met een verwijzing naar de huisregels is verwijderd.

In de huisregels staat iets over respect.

Er staan allerlei dingen in de huisregels, waaronder inderdaad iets over respect.

Respect kun je trouwens ook verspelen. Dit met name indien je zelf de regels aan je laars lapt.

Mijn verzoek is om zaken die onderling spelen via een privébericht te bespreken. Op deze manier blijven we on-topic en houden we het topic overzichtelijk.

Reputatie 4

Mijn verzoek is om zaken die onderling spelen via een privébericht te bespreken. Op deze manier blijven we on-topic en houden we het topic overzichtelijk.

Zoals je o.a. uit de verwijderde berichten hebt kunnen opmaken betreft het geen onderling probleem, maar een zaak die iedereen aangaat. Je hebt echter gelijk dat het niet specifiek met het meenemen van een contrabas in de trein te maken heeft.

Tzt  dus mogelijk  een nieuw topic starten.

Reageer