beantwoord

Controle

• 7 juli 2016
  • 5 reacties
  • 238 Bekeken

Waarom is er controle in de trein? Als de controleurs bij de poortjes gaan staan is het prijsschieten. Dagelijks zie en hoor ik dat mensen door de poortjes glippen. Ze lopen gewoon strak met de rij mee doen alsof ze inchecken maar aan het alarmsignaal is dan te horen dat het fake was. Ik reis dagelijks op het traject Almere-buiten-Amsterdam RAI. Op station Almere-buiten is het altijd prijs. Zet controleurs of handhavers bij de poortjes neer.
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 juli 2016, 09:42

Controle in de trein zal nodig blijven, bijvoorbeeld omdat niet elk station met poortjes is afgesloten, maar ook omdat de conducteur kan zien of reizigers wel met het vervoerbewijs mogen reizen waarmee zij de poortjes gepasseerd hebben: denk hierbij aan reizigers die met een kaartje voor de tweede klas in de eerste klas gaan reizen of de oudere broer die met zusjes Kids Vrij op pad gaat.

Los daarvan denk ook ik dat wat extra controle bij de poortjes geen kwaad zou kunnen.
Bekijk origineel

5 reacties

Als er controle is bij de poortjes zijn betalende passagiers in de trein gevrijwaard van controle
Badge +3
Controle in de trein zal nodig blijven, bijvoorbeeld omdat niet elk station met poortjes is afgesloten, maar ook omdat de conducteur kan zien of reizigers wel met het vervoerbewijs mogen reizen waarmee zij de poortjes gepasseerd hebben: denk hierbij aan reizigers die met een kaartje voor de tweede klas in de eerste klas gaan reizen of de oudere broer die met zusjes Kids Vrij op pad gaat.

Los daarvan denk ook ik dat wat extra controle bij de poortjes geen kwaad zou kunnen.
Reputatie 7
Badge +4
Het toezicht op de poortjes moet veel beter. Overal camera's zou al veel helpen. In Rotterdam is dat er wel en de jongens hebben het druk.

Het is niet zo dat controle in de trein dan niet meer nodig is. Je kunt bijvoorbeeld ook in dezelfde richting terug reizen, waarbij je van je enkele reis een retour maakt. Conducteurs controleren daar elke keer op en dat blijft noodzakelijk.

Verder ben ik het ook met Tochjo eens.
Reputatie 7
Badge +3
Als je niet meer controleert in de treinen zit iedereen met een tweedeklas kaartje in de eerste klas.
Reputatie 6
Badge
Probeer op Rotterdam CS maar eens stiekem door de poortjes heen te komen: gaat je van je langzaljeleven NIET lukken. Er staan echt altijd mensen naast om te kijken of het wel goed gaat. Maar extra controle bij poortjes zou op de andere stations in Amsterdam ook wel handig zijn, zeker aangezien het een populair doelwit is voor zwartrijders om lekker te gaan stappen in de grote stad.

Reageer