controle conducteurs

• 27 december 2015
  • 10 reacties
  • 451 Bekeken

Reputatie 1
Zie nooit een conducteur. Daarom een compliment voor de conducteur van de ic van gvc naar lw van 15.03. Ten eerste omdat hij zich tenminste heeft laten zien en ten tweede omdat hij mij uitlegde dat er een boete opstaat als conducteurs in de 1e klas blijven zitten of bij de machinist. Ik vertelde hem dat ik dat dagelijks zie in de spits van almb naar asdz.
Helaas moet ik het gaan bijhouden. Niet omdat ik due conducteurs een boete gun maar omdat de veiligheid in het geding is en dat dat blijkbasr een speerpunt is van ns.
Maar helaas moeten reizigers het aangeven dat vele conducteurs dat helaas aan hun laars lappen.

10 reacties

Reputatie 2
Ik las hier zonet iets van voeten half op de bank en toch een boete......Als je een beetje een conducteur ben los je dit als volgt op: Conducteur tilt de benen op en legt er een krantje onder met de woorden: van zo, dat had U ook wel kunnen bedenken!!! En nog een fijne dag!!.....Gaat helemaal goed zo komen!......Misschien had deze conducteur een slechte dag? Groet!
Ik vind voeten op de bank met of zonder krantje gewoonweg niet kunnen. Het nodigt mensen niet uit om te gaan zitten. Meestal los ik het met praten op en tot op heden nooit problemen mee gehad.
Reputatie 1
En het is op maandag gelijk raak. De hc van de trein van almere oostvaarders naar leiden vertrek 07.56 zit prinsheerlijk in de cabine bij de machinist. Hij grendelt wel bij de eerste deur maar dan snel weer terug.
Ook ik vind dat veel conducteurs er wel een erg makkelijke taakopvatting op na houden. Dit werkt het zwartrijden en de onveiligheidsgevoel van de reiziger juist in de hand en staat dus haaks op de slogans van NS. Ik kan het dus alleen maar met Karin Zwart eens zijn, want ook ik zie helaas teveel conducteurs alleen even een kort momentje tijdens de stops op de stations.
Reputatie 1
Hahahaha....even lachen hoor!! Ik zie dagelijks de conducteurs in de 1e klas zitten. Het liefst zitten ze nog al pratend in de stiltecoupé. Een boete? Wie moet hun dan controleren? Zijn of haar collega?
Kaatje, je zegt dat je regelmatig conducteurs pratend in een stiltecoupé ziet. Heb je voor mij concrete voorbeelden met tijd, datum en traject? Zo niet, wil je die gegevens bij een volgende keer meteen doorgeven? Ik ben dit zelf nog nooit tegengekomen en als dit echt gebeurt, wil ik dit uitzetten.
Reputatie 1
Dinsdag, de trein van 6:02 uur van Dordrecht naar Eindhoven. Dat was de laatste keer. Nu zijn ze 's morgens meestal alleen, maar toen ze nog met z'n tweeën waren was het bijna dagelijks raak. En dan moest ik maar weer vragen of ze er rekening mee wilden houden dat ze in een stiltecoupé zaten. Vreselijk irritant.
Ik zal dit uitzetten. Goed dat je ze er op hebt gewezen.
Reputatie 1
Ach...heb al vaker een klacht ingediend bij de NS, dit zal toch niet veranderen. Maar bedankt voor de poging.
Reputatie 1
En we hebben er weer 2 hoor. Twee dames gezellig keuvelen in de stiltecoupe. Rest van de eerste is nagenoeg leeg en toch moeten ze in de stiltecoupe zitten kletsen. Ik ben maar verhuisd.

Reageer