beantwoord
controle door conducteurs in burger?
Zojuist, 21.30 dinsdagavond in de ic van Utrecht cs naar A'dam cs is mijn kaartje gecontroleerd door twee mannen zonder uniform. Ze hadden wel een draagbare chiplezer bij zich, hadden een plaatje van het beveiligingslogo om hun nek en leken enorme haast te hebben. Het waren geen mensen van het reizigersonderzoek. Dom eigenlijk, mijn chipkaart was al gescand voor ik kon vragen wie ze waren. Weet iemand of deze heren ns-personeel waren? En zo niet, wat ik kan doen om mijn persoonsgegevens te beschermen?
Beste antwoord door Loes
Er zijn steeds vaker acties in burger door onze collega's van Veiligheid en Service in samenwerking met politie, ook in burger. Deze acties zijn gericht om de treinen helemaal te controleren tussen twee stopstations.
De collega's hadden een BOA teken om hun nek handen, die vuist als het ware.
Tijdens elke controle mag naar de legitimatie van de betreffende ambtenaar gevraagd worden. Tijd geleden ook een actie in burger op mijn trein gehad, toen heb ik ff doorgevraagd. Vandaar.
Bekijk origineelDe collega's hadden een BOA teken om hun nek handen, die vuist als het ware.
Tijdens elke controle mag naar de legitimatie van de betreffende ambtenaar gevraagd worden. Tijd geleden ook een actie in burger op mijn trein gehad, toen heb ik ff doorgevraagd. Vandaar.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.