beantwoord

Controle in de 1e klasse



Toon eerste bericht

86 reacties

Zou het voor NS niet beter te handhaven zijn als bij de 1e klas coupe’s ipv een drukknop voor de deur te openen, je met je OV-kaart middels kaartlezer opent. Scheelt de conducteur contròle en de 1e klas reiziger ergenis.

Zou het voor NS niet beter te handhaven zijn als bij de 1e klas coupe’s ipv een drukknop voor de deur te openen, je met je OV-kaart middels kaartlezer opent. Scheelt de conducteur contròle en de 1e klas reiziger ergenis.

Niet iedereen reist op een OV-chipkaart.

Zou het voor NS niet beter te handhaven zijn als bij de 1e klas coupe’s ipv een drukknop voor de deur te openen, je met je OV-kaart middels kaartlezer opent. Scheelt de conducteur contròle en de 1e klas reiziger ergenis.

Niet iedereen reist op een OV-chipkaart.

Of een NS businesscard. Maar ook op een los kaartje is een QR-code te plaatsen wat toegang tot 1e klas geefr

Reputatie 7
Badge +1

Zou het voor NS niet beter te handhaven zijn als bij de 1e klas coupe’s ipv een drukknop voor de deur te openen, je met je OV-kaart middels kaartlezer opent. Scheelt de conducteur contròle en de 1e klas reiziger ergenis.

Dat zou dan wel betekenen dat je je bij drukte niet makkelijk kunt verspreiden. Je hebt immers geen toegang tot de eerste klas, waardoor je buitenom moet om je naar een andere coupé te kunnen verplaatsen. 

Zou het voor NS niet beter te handhaven zijn als bij de 1e klas coupe’s ipv een drukknop voor de deur te openen, je met je OV-kaart middels kaartlezer opent. Scheelt de conducteur contròle en de 1e klas reiziger ergenis.

Niet iedereen reist op een OV-chipkaart.

Of een NS businesscard. Maar ook op een los kaartje is een QR-code te plaatsen wat toegang tot 1e klas geefr

Als je bedenkt wat dat dan allemaal aan apparatuur en software gaat kosten kun je beter de eerste klas afschaffen. De eerste klas is geen doel op zich.

Daarnaast is het dwaas om allerlei extra kosten hiervoor te maken terwijl er ook al een conducteur in de trein zit die wordt betaald om te controleren.

Uw voorstel lijkt vooral ingegeven uit ergernis over het gebrek aan controle door de conducteur.

Reputatie 7
Badge +3

Klinkt leuk, maar gaat in de praktijk natuurljk nooit werken. Zoals hierboven al gezegd moet je wel door de coupé kunnen lopen. Om te verspreiden, maar ook om bv. naar toilet te gaan. Of om de conducteur te zoeken bij vragen/problemen/enz. Ook technisch gezien zitten er zoveel haken en ogen aan, dat het gewoon niet haalbaar is.

En er is een zoveel simpelere, goedkopere en betere oplossing: controleren.

Reputatie 7

Dat zou dan wel betekenen dat je je bij drukte niet makkelijk kunt verspreiden. Je hebt immers geen toegang tot de eerste klas, waardoor je buitenom moet om je naar een andere coupé te kunnen verplaatsen. 

Bij ons is de 1e klas in intercity's erg onpraktisch geplaatst. In dubbeldekkers vaak half met de 2e klas in één rijtuig, slechts gescheiden door een glazen klapdeurtje. Wie bedenkt dat? En de 1e klas zit verspreid over de trein. In veel buitenlandse intercity's zit de 1e klas als geheel helemaal vooraan en/of helemaal achteraan. Dan heb je ook geen doorloop. En vaak meer rust. Waar het veel mensen toch om te doen is.

Ik hoor steeds meer collega's, die wel controles uitvoeren dat ze klaar zijn met de verkeerdzitters en dat men steeds vaker handhaaft. Dat is wat men zegt en ik hoop dat men het ook echt doet.

Ik hoor steeds meer collega's, die wel controles uitvoeren dat ze klaar zijn met de verkeerdzitters en dat men steeds vaker handhaaft. Dat is wat men zegt en ik hoop dat men het ook echt doet.

De vraag is wel of ze ze alleen wegsturen of dat ze ze ook beboeten.

Wat ze zeggen dat ze bekeuren, maar probleem is, ik kan dat niet nagaan. Als ik samenwerk merk ik wel steeds vaker dat het verschil wordt omgeroepen en ook ik ben klaar met alle rotsmoesjes. Wat ik wel geloof is, dat men makkelijk registreert. Kost nl geen tijd.

Reputatie 7
Badge

Ik heb nog nooit iemand bekeurd zien worden voor 1e klas zitten met 2e klas kaartje, maar zie wel vaker een conducteur de laatste tijd en die sturen degenen die verkeerd zitten in elk geval weg.

Sowieso valt me trouwens op dat ik de laatste weken vrij zelden nog in een overvolle 1e klas coupé stap. Meestal zijn ze nu al een stuk leger en zit er hooguit een enkeling met verkeerd kaartje.

Dus ja, duidelijk dat vaker controleren helpt. En die correctietarieven schelen vast ook. Dat tikt natuurlijk ongemerkt behoorlijk aan als je meermaals betrapt wordt.

Reageer