controle in de trein

• 27 September 2021
  • 7 reacties
  • 293 Bekeken

ls,

ik ben zo onderhand helemaal klaar met alle grijs-rijders in de eerste klas.

wanneer wordt er weer eens gecontroleerd en gehandhaafd?

was laatst bijvoorbeeld getuige van de opgave van een vals adres bij (door eenvoudig snel een postcode check te doen) en een stilte coupe vol blowers.

ik viel mij benadeeld door dit misbruik, omdat ik vind dat ik al meer dan een jaar geen waar voor mijn geld krijg.

7 reacties

Reputatie 7

Misschien is het een idee om alleen in de 1e klasse te controleren? Ik zie wel eens conducteurs/conductrices die dat doen. Heel effectief. Een volle 1e klasse is dan heel gauw leeg.

Reputatie 5

Je zou bijna zeggen vergroot het aantal eerste klas plaatsen en controleer nog wat minder. Dan gaan alle 2 de klasse reizigers gniffelend in de eerste klas zitten….Hoera, het lukt ons op die die dure plekken te zitten….. 
Kunnen de 1ste klasse reizigers geld besparen en in de lege 2de klasse zitten….

Iedereen blij…..

Reputatie 7

Het is al zo vaak gezegd op dit forum m.b.t. dit onderwerp. Controle zou hoofdtaak moeten zijn. Als het dat niet wordt, blijft de grote ergernis m.b.t de grijsrijders en 1e klas-klanten die zich tekort gedaan voelen. Heel logisch. Het is ook uitermate ergerlijk dat jij netjes méér betaalt en een ander onverschillig en bewust plaatsneemt met 2e klasvervoerbewijs. En we weten allemaal dat dat geen incidenteel iets is. NS, doe er eindelijk eens iets structureels aan of stop gewoon met de 1e klas. Ik reis mijn hele leven al per trein en kan je wel vertellen dat zoiets vroeger niet zoveel voorkwam. Kwestie van respect, geweten en gezag. En dat is vaak weg. De maatschappij en mentaliteit is echt veranderd.

Reputatie 6

Ik zie net op nu.nl een artikel voorbij komen over de mondkapjesplicht in de trein.

https://www.nu.nl/coronavirus/6159482/mondkapjeslicht-wordt-goed-nageleefd-in-de-trein-maar-soms-nog-vergeten.html  

Zie naar aanleiding van een kritische reactie van een forumlid aldaar, deze4 opmerking van blijkbaar een conducteur cq conductrice. Lijkt er veel op dat we hier dus al maanden voor het lapje worden gehouden.

Tot vorige week was dit ook de normale procedure. Treinpersoneel had ook de keus om zo min mogelijk in contact te staan met de reizigers.

Dit is inmiddels zo goed als komen te vervallen. Het zal nu wel aantrekken denk ik maar heeft even tijd nodig. Er zijn veel collega’s die ontzettend hun best doen en het weet oppakken, ik heb het een half jaar geleden opgepakt ongeveer.

Neemt niet weg dat ik je frustratie begrijp en hoop dat meer collega’s deze stap snel nemen!

Neemt niet weg dat mondkapjes een ding blijven, die gaan op als we langslopen en er wat van zeggen en af als we weer weg zijn, is geen beginnen aan.

Vergeet het maar. We glijden in de trein al een paar jaar langzaam af naar een soort van metro-achtige toestand. Beter zijn de NS bestuurders er gewoon eerlijk over zodat de mensen die 1e klas betalen niet langer besodemieterd worden.

Maar nee, de NS wil heel graag uw laatste cent tot het laatste moment uitmelken tot het moment dat de eerste klas definitief verdwijnt.

De parallellen met de verzuimende taak tot maatschappelijk handhaven die de overheid heeft zijn duidelijk en lijken een trend; laat de maatschappelijke problemen maar over aan de buigbare houding van de welwillende burger.

Reputatie 3

Hi Hendrik10 en welkom op de Community! 
Er wordt zeker wel gecontroleerd op vervoerbewijzen in de trein, maar de conducteurs hebben ook nog andere werkzaamheden dat ze bezig houdt tijdens de reis. Het zou goed kunnen dat je ze hierdoor vaak misloopt. Ik vind het jammer om te lezen dat je aangeeft geen waar te krijgen voor je geld. Mocht er geblowd worden in de trein, dan kun je dit altijd direct melden bij de conducteur opzoeken of een berichtje via Twitter naar @ NS_online sturen zodat we direct actie kunnen ondernemen.

Reputatie 6
Badge +1

Good luck, heer Hendrik. Jij mag er beu van zijn, NS is dat-blijkens de vele, vele idem dito postings en reacties in dit forum, nog lang niet. Of misschien is het wel een stille ondergrondse nieuwe soort staking of langzaam-aan actie?

Dubbel good luck om NL scholiertjes hun zucht naar aandacht om dan lekker boos af te kenne reagere weg te praten………….

Reageer