beantwoord

Controle vervoersbewijs

  • 11 april 2018
  • 34 reacties
  • 1704 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 3

Lijkt me onverstandig advies@Satneef


Ehm? Denkt u serieus dat ik geld steel?

Ikn maakte gewoon een vergelijking.

Zucht - Neem ik het een keer voor NS op…

Maar goed,verwijder mijn bijdragen aan dit topic dan maar! (samen met de quotes van anderen graag!)

Reputatie 7
Badge

Ik snap dat een conducteur veel werkzaamheden heeft

Echt, @Loes  of@Slidestops ?

Meer als alleen controleren ja :)

Inderdaad, de deuren sluiten @Slidestops En dan houd het wel zo'n beetje, toch ?

Reputatie 7
Badge +3

Wat ik een HC wel eens heb zien doen is doorbellen van een gevonden voorwerp (een tasje met klein portemonneetje met pasjes) of verlenen eerste hulp bij iemand die onwel werd in de trein, bleef daarna bij de persoon op het perron op station Delft. 

Niet zelf gezien, maar wel vernomen via omroep, ook weer eerste hulp verlenen aan een oudere dame die gevallen was en niet meer zelf kon opstaan wegens verwondingen. Moest ambulance bij komen en trein werd ook opgeheven, was op Den Haag HS.

Oh ja, ik heb ze eens zien controleren :laughing:

Reputatie 7
Badge

Hoe veel keer eerste hulp bij ongevallen verleend een conducteur dan op een werkdag  @Loes ?

Een zwaar ehbo geval elk half jaar, de kleinere gevallen elke week wel. Dan heb ik het over de griepjes en checks dat het in orde is.

Reputatie 7
Badge +3

En hoe vaak heb je gevonden voorwerpen? Lijkt me dat dat vaker voorkomt, gezien de diverse berichten van mensen die iets verloren, of liever vergeten, zijn.

Wisselt. De ene dag mag ik 3 voorwerpen inleveren en de volgende week niets.

Reputatie 1

Spijtig om te vernemen dat er nog steeds forumleden zijn die aangeven dat er geen prioriteit wordt gegeven op het controleren van vervoerbewijzen. Dat is zeker niet het geval. Naast het controleren bestaan er andere werkzaamheden die mijn collega in de trein moeten laten plaatsvinden. Daardoor kan het soms lijken dat er niet wordt gecontroleerd, maar dat is niet het geval. In dit topic kan je achterhalen wat een conducteur allemaal voor werkzaamheden heeft.

Dus al die klachten hier over in dit forum zijn verzonnen?

Er zijn trajecten waar echt nauwelijks gecontroleerd wordt. En als er al gecontroleerd wordt, dan wordt er niet opgetreden.

Als er te veel taken zijn moet de NS meer personeel inzetten. We betalen extra voor 1ste klas dus dan moet de NS daar wat voor doen.

Reputatie 1

Ik hoor steeds vaker vanuit de nieuwe lichtingen HC dat die leren werken door eerst de 1e klas te controleren en dan pas de rest. Ik bekijk nu de drukte, ofwel ik controleer alles of juist alleen de 1e klas. Zeker als ik langer op dezelfde trein zit. Ik zit toch erg vaak met toeristen in me maag. Is het bewust of onwetendheid.


Die toeristen weten precies wat ze doen. Het concept 1ste en 2de klas is niet iets wat alleen in Nederland voor komt.

Reageer