beantwoord

Controleren van treinkaartjes

• 19 maart 2020
  • 8 reacties
  • 250 Bekeken

Hallo, ik zit vaak in de trein alleen nu vanwege het corona virus vraag ik me af hoe de kaartjes nu gecontroleert worden graag normale antwoorden bedankt.

icon

Beste antwoord door Thom 19 maart 2020, 14:43

Wat bedoelt u met ‘graag normale antwoorden’? De serieuze leden op dit forum geven die altijd. Normaal is rekkelijk. Mensen die roepen dat een conducteur normaal moet doen, zijn dat in de praktijk meestal zelf niet. 

De controle vindt wel plaats, maar de reizigers houden hun kaart voor de scanner en de conducteur pakt ze niet vast. Er is minder controle, dat is begrijpelijk. Het aantal reizigers is zeer gering en inchecken kan gewoon. Wat er nu reist, hoort doorgaans tot de vitale beroepen en dat zijn per definitie mensen die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid kennen, en niet laaghartig misbruik maken van de huidige situatie. 

Het NS-personeel verdient evenzeer applaus en mag de eigen gezondheid ook in acht nemen. Ze houden de boel wel mede gaande.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Wat bedoelt u met ‘graag normale antwoorden’? De serieuze leden op dit forum geven die altijd. Normaal is rekkelijk. Mensen die roepen dat een conducteur normaal moet doen, zijn dat in de praktijk meestal zelf niet. 

De controle vindt wel plaats, maar de reizigers houden hun kaart voor de scanner en de conducteur pakt ze niet vast. Er is minder controle, dat is begrijpelijk. Het aantal reizigers is zeer gering en inchecken kan gewoon. Wat er nu reist, hoort doorgaans tot de vitale beroepen en dat zijn per definitie mensen die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid kennen, en niet laaghartig misbruik maken van de huidige situatie. 

Het NS-personeel verdient evenzeer applaus en mag de eigen gezondheid ook in acht nemen. Ze houden de boel wel mede gaande.

Reputatie 5

Meestal komen op normale vragen ook normale antwoorden. Dat wil zeggen dat de vraag niet al gierend overdreven of compleet flauwekul is.

Ik vind deze vraag op het randje. Ik denk dat je er op mag vertrouwen dat de NS z’n medewerkers (in eerste plaats) en ook reizigers niet onnodig aan risico’s blootstelt. Ik vind dit soort vragen altijd een beetje onnodige paranoiditeit.

Hallo brandonvanz en welkom bij de NS Community. 

Zoals Thom al aangeeft proberen we je hier altijd serieus antwoord te geven. Er wordt inderdaad als het nodig is nog gecontroleerd maar daarbij zal fysiek contact worden vermeden. Bij controle zal de conducteur vragen om je OV-chipkaart of kaartje op de lezer te leggen. 

Reputatie 3

Heb al 2 of 3 weken niemand gezien die mijn kaartje controleerde. Dus denk dat het nog maar heel sporadisch zal gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +4

Er is in zijn algemeenheid niet veel controle en door de huidige omstandigheden zal het minder (nodig) zijn. Alle respect voor de NS-medewerkers die op hun post blijven. Ze zijn begrijpelijkerwijs ook voorzichtig met nabijheid van anderen. Daar zijn de reizigers ook mee gebaat. Strikt genomen is hun werk risicovol en het is een kwestie van tijd dat er een aantal niet inzetbaar zal zijn.

Badge

Er is in zijn algemeenheid niet veel controle en door de huidige omstandigheden zal het minder (nodig) zijn. Alle respect voor de NS-medewerkers die op hun post blijven. Ze zijn begrijpelijkerwijs ook voorzichtig met nabijheid van anderen. Daar zijn de reizigers ook mee gebaat. Strikt genomen is hun werk risicovol en het is een kwestie van tijd dat er een aantal niet inzetbaar zal zijn.

Kwestie van tijd?  Het aantal inzetbare collega's op de trein daalt elke dag, veel uitval door klachten waarvoor ze volgens de richtlijnen thuis moeten blijven.  De komende tijd zul je ook vaker gaan zien dat er machinisten de rol van HC gaan vervullen of in hele uiterste gevallen dat er alleen een machinist op de trein aanwezig zal zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Er is nu ook sprake van een griep epidemie, vorige week meldden zich 11,5 patiënten per 10.000 inwoners bij de huisarts met griepverschijnselen. Al kan de stijging ook komen doordat mensen zich uit angst voor het coronavirus met symptomen melden bij de huisarts, terwijl ze dat in geval van een ‘gewone’ griep niet zouden doen.  En dan zal het aantal wat alleen een verkoudheid heeft nog meer zijn. Met een goeie griep zouden mensen toch wel thuis blijven, maar met alleen een verkoudheid werken veel mensen normaal vaak wel door en nu blijven ze daardoor thuis.

https://www.ad.nl/binnenland/griepepidemie-lijkt-teruggekeerd~a126728a/

Reputatie 7
Badge +4

Ik denk dat we beide hetzelfde zeggen. Het is meer een verschil in wijze van uitdrukken. Het is van belang dat zaken wel benoemd worden, zonder woorden te gebruiken die onnodige onrust geven. Het kan natuurlijk niet anders zijn dat er al sprake van uitval is, dat is eenvoudig te begrijpen en ook simpel vast te stellen.

Reageer